Дослідники з Гарвардського університету вирішили перевірити, як будова білої речовини в дитинстві пов'язана з мовою в початковій школі, повідомляє N + 1.
Для цього вони відібрали 40 немовлят від чотирьох місяців до півтора року і зробили їм магнітно-резонансну томографію мозку (МРТ).
Протягом етапу дорослішання дітей, вчений періодично робили їм МРТ, стежили за розвитком аж до початкової школи, а також проводили оцінювання наповнення словникового запасу, усного мовлення та здатності дитини сприймати мову на слух.
Найбільше на МРТ нейрофізіологи відстежували розвиток дугоподібного пучка і нижнього поздовжнього пучка, які пов'язані з мовою, а також пірамідного тракту, відповідального за координацію рухів.
Біла речовина (пучки аксонів) мають важливу роль в роботі мозку, адже тракти, які з'єднують різні відділи мозку дають можливість їм швидко взаємодіяти й краще працювати. Тому вчені вважають, що нейронна основа мови у дітей закладається ще внутрішньоутробно.
Однак період найбільш активного розвитку мовних центрів - це перші два роки життя. При цьому точно не вивчено, як розвиток мозку в дитинстві впливає на подальші мовні навички у більш дорослому віці.
Після декількох років експериментів, дослідники встановили, що рівень розвитку лівого дугоподібного пучка в дитинстві має взаємозв'язок з навичками мовлення, і точно так само зі словниковим запасом в молодшому шкільному віці. А з запам'ятовуванням слів і окремих звуків пов'язаний розвиток пірамідного пучка.
З цього дослідження виходить, що саме структура білої речовини мозку (пучків аксонів) в дитинстві відіграє важливу роль у розвитку мовних функцій і можливостей в початковій школі.
Вчені вважають, що на це впливає безліч генетичних факторів, а також навколишнє середовище, в якому живе і росте дитина.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій і культури.
Нагадаємо, що вчені надрукували пухлину мозку на 3D-принтері. Це дозволяє вивчити гліобластому в природному клітинному оточенні.