При розладах аутистичного спектру у людей з самого раннього віку спостерігаються проблеми з соціальною взаємодією: найчастіше такі люди потайливі і важко заводять нові знайомства і спілкуються. У дитинстві цей симптом може завадити ефективній терапії з фахівцем, що значно вплине на якість подальшого життя.
На думку дослідників, використання робота-посередника допоможе дітям позбутися психологічного дискомфорту при спілкуванні та навчанні. За допомогою нього, наприклад, можна ефективно навчити дитину розпізнавати емоції, спілкуватися і виконувати нескладні завдання. Вчені з Люксембурзького університету порівняли терапевтичний сеанс 15 хлопчиків (від чотирьох до 14 років) з аутизмом з роботом і з лікарем і з'ясували, що діти приділяють роботу більше уваги: в середньому, вони дивилися на нього в два рази довше.
Раніше вчені навчили робота сумніватися в правильності вказівок людини. Отримавши наказ, робот не відразу його виконує, а спочатку аналізує свої навички і фізичні можливості виконати наказ. Крім цього розглядається становище робота в системі відносин "начальник-підлеглий": робот "думає", чи має він взагалі виконувати цей наказ. Щоб це сталося, людина, що віддає розпорядження повинна володіти відповідними повноваженнями.