"Сліди від свердла є не тільки всередині побутового відсіку корабля, але і на екрані противометеоритного захисту, який покриває корабель зовні і встановлений у 15 мм від герметичного корпусу", - сказав співрозмовник агентства. "Той, хто свердлив корпус, пройшовши його навиліт, уперся голівки свердла під зовнішній негерметичний захист", - додав він.
Інше джерело заявило про те, що установка негерметичного противометеоритного захисту - "передостанній етап збирання корабля, далі "Союз" відправляють в цех остаточної збірки". "Коли "Союз МС-09" тільки привезли в цех остаточної збірки, він був детально сфотографований, і ніякого отвору, а також слідів від дотиків свердла на обшивці зсередини відсіку не було - корабель просвердлили пізніше, повністю зібраним", - сказало джерело. Воно додало, що сам екран противометеоритного захисту також фотографувався перед монтажем і був "чистим".
За його словами, в цеху остаточного складання корабель перебував близько двох тижнів, а потім був відправлений на 90 днів на контрольно-випробувальний стенд (КВС), де "фотофіксація вже не передбачена". "Таким чином, корабель могли просвердлити на останньому етапі робіт в цеху фінальної збірки або в КВС", - пояснило джерело.
Невеликий витік повітря був виявлений Центром управління польотами 29 серпня. Наступного дня екіпаж МКС знайшов мікротріщину в обшивці побутового відсіку корабля "Союз МС-09". Дірку залатали герметиком.
12 вересня російська газета "Комерсант" заявила про те, що комісія "Роскосмосу", розслідуючи цей інцидент, підозрює в причетності до пошкодження американських астронавтів. За версією видання, вони просвердлили дірку для того, щоб домогтися дострокової відправки корабля на Землю через хворобу одного з астронавтів.
Командир екіпажу МКС Ендрю Фьюстел спростував причетність астронавтів до псування "Союзу", заявивши, що екіпаж діяв в рамках інструкцій і оперативно заклав пробоїну.