Літаючий автомобіль, що здатний перетворюватися з дорожнього на повітряний транспортний засіб, отримав сертифікат льотної придатності в Словаччині, а його творці розпочали серійне виробництво, повідомляє Dezeen.
Словацьке транспортне управління видало AirCar компанії Klein Vision сертифікат льотної придатності після того, як автомобіль пройшов понад 70 годин успішних льотних випробувань.
AirCar – це дворежимний автомобіль з бензиновим двигуном, який може перетворюватися з автомобіля на літак одним натисканням кнопки.
У ході випробувань він виконував круті повороти на 45 градусів, досягав максимальної швидкості 190 кілометрів на годину та здійснив 35-хвилинний політ між аеропортами в Нітрі та Братиславі.
Словацька компанія Klein Vision заявила, що її льотні випробування відповідали стандартам Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA) і що сертифікація допомагає її планам вивести версію AirCar на ринок для комерційних перевезень.
"Сертифікація AirCar відчиняє двері для масового виробництва дуже ефективних літаючих автомобілів", - сказав засновник і генеральний директор Klein Vision Стефан Кляйн. "Це офіційне та остаточне підтвердження нашої здатності назавжди змінити подорожі на середні відстані".
Представник Транспортного управління Словаччини, директор відділу цивільної авіації Рене Молнар, охарактеризував AirCar як визначення "нової категорії спортивного автомобіля та надійного літака".
"Його сертифікація була одночасно складним та захоплюючим завданням", - сказав Молнар.
Для сертифікації льотної придатності Klein Vision облетіла 1000-кілограмовий двомісний прототип з фіксованим пропелером і 1,6-літровим двигуном BMW. У нього є крила і хвіст, які розкриваються і складаються за вимогою.
Зараз компанія працює над створенням серійної моделі, яка буде оснащена двигуном ADEPT Airmotive і пропелером зі змінним кроком.
Klein Vision стверджує, що AirCar буде здатний розвивати швидкість 300 кілометрів на годину і матиме запас ходу 1 000 кілометрів. Компанія очікує, що його буде сертифіковано через 12 місяців.
На відміну від багатьох своїх конкурентів у сфері міської повітряної мобільності, цей літак не має електричного двигуна або вертикального зльоту та посадки – технології, відомої як EVTOL. Він повинен злітати та сідати на звичайні злітно-посадкові смуги і не може використовувати вертолітні майданчики чи порти.