Останнім часом в мережі активно обговорюють Clubhouse - соціальну мережу, в основі якої лежить звук. Правда, скористатися нею можуть не всі: працює вона тільки на пристроях Apple і «увійти» в неї можна тільки за запрошенням, повідомляє ВВС.
Що таке Clubhouse
В основі соцмережі лежить голосове спілкування, тут немає фото і відео, тільки звук. Фактично, вона складається з окремих «кімнат», голосових чатів, в яких користувачі можуть спілкуватися або слухати розмови інших. Ходять чутки, що в Clubhouse можна поспілкуватися і з засновником SpaceX і Tesla Ілоном Маском.
Якщо користувач отримує запрошення, то після реєстрації потрібно вказати цікаві теми, від політики до кіно, можна підписатися на інших користувачів, яких хотілося б послухати. Давши додатку доступ до контактів, можна дізнатися, хто з друзів вже зареєстрований і підписатися на них.
Після цього Clubhouse буде пропонувати дискусії, які відповідають інтересам користувачів, і сповіщати про нові розмовах в «кімнатах».
Користувачі Clubhouse діляться на спікерів і слухачів, але в теорії висловитися може кожен. Можна створювати і власні «кімнати», як закриті, тільки для друзів, так і відкриті.
Чому Clubhouse настільки популярна
На перший погляд, в соцмережі немає нічого незвичайного. Цілком ймовірно, що такий інтерес до неї обумовлений саме неможливістю приєднатися до неї просто так. Інтерес до Clubhouse настільки високий, що деякі користувачі навіть продають запрошення. У деяких випадках ціна може підніматися до 800 доларів.
Обмеження на спілкування в соцмережі накладає те, що важко знайти друга, який нею вже користується. Але навіть якщо такий друг є, не факт, що у нього залишилися вільні інвайти. Деякі користувачі навіть запускають в інших соцмережах і месенджерах ланцюжка безкоштовних інвайтів: запрошують інших, які зобов'язуються так само передати інвайт тому, кому він потрібен.
Як зазначає ВВС, Clubhouse вдалося створити навколо себе атмосферу закритого клубу "не для всіх", в який дуже хочеться потрапити - хоча б для того, щоб просто зазирнути, що ж там відбувається. На практиці ж багатьох чекає розчарування.
"Витратив на пошук інвайту два дні, діставав з цим купу знайомих. Нарешті вдалося зареєструватися. Був дуже радий, єдине - так і не зрозумів, навіщо мені це потрібно", - ділиться враженнями один з користувачів тематичного Telegram-каналу.
Але більшості користувачів Clubhouse все-таки подобається. Багато з них говорять про якість аудиторії і контенту, яка багато в чому є заслугою обмеженості доступу. Стартап зароджувався в Кремнієвій долині, а отже, першими користувачами соцмережі були IT-фахівці. Поступово підтяглися і журналісти, економісти, науковці та інші фахівці. А справжньою сенсацією став виступ Маска, про якого ми вже згадували. У Clubhouse також зареєстровані Опра Вінфрі, Джаред Лето та інші.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій і культури.
Що далі
Дуже багатьом подобається атмосфера «елітного клубу», яку створила навколо Clubhouse система запрошень. Але цілком ймовірно, що вона розвіється, щойно в нього прийде масова аудиторія.
Творці зізнаються, що система інвайтів - це не маркетинговий хід, а тестування продукту на обмеженій аудиторії. Згодом реєстрацію на запрошення планують скасувати.
Лунають і припущення, що боятися наповнення Clubhouse "треш-контентом" не варто - "хайп" пройде, і цілком можливо, що мільйони нових користувачів просто не знайдуть в додатку нічого цікавого і підуть.
Однак інвестори все ж покладають на Clubhouse великі надії. Кілька тижнів тому венчурний фонд Andreessen Horowitz вклав в проєкт, який ще навіть не придумав, як буде монетизувати, 100 мільйонів доларів.