Про це в інтерв'ю для DT.UA заявив кандидат технічних наук Володимир Дехтяренко, що працює над проблемою зберігання водню та його використання в якості палива.
За його словами, воднева енергетика, дослідження якої сьогодні стали пріоритетними у багатьох країнах світу, в Україні практично не розвивається. Незважаючи на енергозалежність української економіки, впровадження в країні нових технологій нікого не цікавить.
Фахівець відзначив, що "водневої революції" в Україні не слід очікувати ще кілька десятиліть.
"Ми будемо купувати газ, плакати, що він дуже дорогий, але робити своє - не будемо", – зазначив він.
За словами вченого, всі розробки їх лабораторії лежать мертвим вантажем. Через державну бюрократію він також не може займатися створенням і продажем водневих акумуляторів для приватних замовників.
"До мене звернулись люди з фірми, якій потрібен був водневий акумулятор. Але ми не можемо його виготовити й продати. Бо інститут - це неприбуткова організація, і умовний покупець повинен брати технологію, патент і платити за нього роялті. Доки ми з усім розбиралися, фірма втратила інтерес", – розповів він.
При цьому, переваги водню як палива очевидні. Водень – поновлюваний, безпечний і екологічно чистий ресурс, який можна добувати з води. За словами фахівця, сьогодні впровадження водневих технологій в енергетиці та транспорті йде нарівні з електрикою.
Раніше в Німеччині успішно пройшли випробування перспективного чотиримісного літака HY4 з водневими паливними елементами. Як повідомляє Aviation Week, випробування визнані вдалими.
У той же час, французька транспортна компанія Alstom представила перший у світі потяг на водневій тязі,, який з наступного року курсуватиме у Німеччині. На відміну від поїздів на дизельній тязі, поїзд буде викидати в атмосферу виключно пар і водяні краплі.
Детальніше про перспективи розвитку водневої енергетики в Україні читайте в інтерв'ю з Володимиром Дехтяренком в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".