Розробки українських вчених в області водневої енергетики залишаються без уваги держави

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Розробки українських вчених в області водневої енергетики залишаються без уваги держави Україна не проявляє інтересу до технологій, які змогли б забезпечити її енергонезалежність © ubergizmo.com
Інвестиції в розвиток водневої енергетики могли б знизити залежність України від нафти і газу.

Перспективні дослідження українських вчених у галузі створення водневого акумулятора, здатного знизити залежність економіки від традиційних енергоносіїв (нафти, вугілля і газу), практично ніяк не підтримуються державою.

Про це в інтерв'ю для DT.UA заявив кандидат технічних наук Володимир Дехтяренко, що працює над проблемою зберігання водню та його використання в якості палива.

За його словами, воднева енергетика, дослідження якої сьогодні стали пріоритетними у багатьох країнах світу, в Україні практично не розвивається. Незважаючи на енергозалежність української економіки, впровадження в країні нових технологій нікого не цікавить.

Фахівець відзначив, що "водневої революції" в Україні не слід очікувати ще кілька десятиліть.

"Ми будемо купувати газ, плакати, що він дуже дорогий, але робити своє - не будемо", – зазначив він.

За словами вченого, всі розробки їх лабораторії лежать мертвим вантажем. Через державну бюрократію він також не може займатися створенням і продажем водневих акумуляторів для приватних замовників.

"До мене звернулись люди з фірми, якій потрібен був водневий акумулятор. Але ми не можемо його виготовити й продати. Бо інститут - це неприбуткова організація, і умовний покупець повинен брати технологію, патент і платити за нього роялті. Доки ми з усім розбиралися, фірма втратила інтерес", – розповів він.

При цьому, переваги водню як палива очевидні. Водень – поновлюваний, безпечний і екологічно чистий ресурс, який можна добувати з води. За словами фахівця, сьогодні впровадження водневих технологій в енергетиці та транспорті йде нарівні з електрикою.

Раніше в Німеччині успішно пройшли випробування перспективного чотиримісного літака HY4 з водневими паливними елементами. Як повідомляє Aviation Week, випробування визнані вдалими.

У той же час, французька транспортна компанія Alstom представила перший у світі потяг на водневій тязі,, який з наступного року курсуватиме у Німеччині. На відміну від поїздів на дизельній тязі, поїзд буде викидати в атмосферу виключно пар і водяні краплі.

Детальніше про перспективи розвитку водневої енергетики в Україні читайте в інтерв'ю з Володимиром Дехтяренком в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі