Як і всі подібні пристрої, робот дослідників використовує камеру, яка передає знімки сторін кубика Рубіка на комп'ютер. Він визначає розстановку деталей головоломки, а потім передає дані програмі min2phase, в основі роботи якої лежить двофазний алгоритм Герберта Коцемби. Комп'ютер за частки секунди обчислює оптимальне рішення задачі, після чого подає команду роботу, і той переміщує всі елементи потрібним чином.
Щоб прискорити процес, Кац використав двигуни Kollmorgen ServoDisk, які мають дуже високе відношення крутного моменту до моменту інерції. Крім того, інженер збудував спеціальний контролер, що дозволяє повернути бік кубика Рубіка на 90 градусів всього лише за 10 мілісекунд. За умови, що зібрати головоломку можна, в середньому, за 19-23 ходів, робот Каца і Ді Карло повинен вирішувати завдання за 0,25 секунди. Проте в реальності процес займає 0,38 секунди, оскільки зараз машина робить один рух кожні 15 мілісекунд.
Дослідники впевнені, що в майбутньому їм вдасться покращити цей результат.
Раніше вчені навчили робота сумніватися в правильності вказівок людини. Отримавши наказ, робот не відразу його виконує, а спочатку аналізує свої навички і фізичні можливості виконати наказ. Крім цього розглядається становище робота в системі відносин "начальник-підлеглий": робот "думає", чи має він взагалі виконувати цей наказ. Щоб це сталося, людина, що віддає розпорядження повинна володіти відповідними повноваженнями.