Повністю електричний літак Cri-Cri, розроблений спільно компаніями EADS Innovation Works, Aero Composites Saintonge та асоціацією Green Cri-Cri, здійснив свій перший політ, злетівши з французького аеропорту Ле Бурже, неподалік від Парижа.Повністю електричний літак Cri-Cri, розроблений спільно компаніями EADS Innovation Works, Aero Composites Saintonge та асоціацією Green Cri-Cri, здійснив свій перший політ, злетівши з французького аеропорту Ле Бурже, неподалік від Парижа.Літак Cri-Cri представляє собою перший повністю електричний літак на чотирьох двигунах, придатний для виконання різних пілотажних трюків та фігур.
Розробники кажуть, що не дивлячись на свою незвичайну рухову систему і малу масу, літак досить плавно відірвався від злітно-посадкової смуги, а всередині кабіни пілота не було зафіксовано ніяких сторонніх вібрацій, маневреність лайнера також була на заданому рівні. У польоті літак знаходився трохи більше семи хвилин.
"Літак летів дуже рівно і м'яко, набагато тихіше, аніж звичайні лайнери на паливі, що згорає. Але поки що ми знаходимося лише на самому початку шляху і треба ще багато чого вивчити й удосконалити. Ми зможемо розпочати акробатичні маневри тільки після мінімум п'яти годин польоту і 15 посадок" , - говорить пілот Cri-Cri Дідьє Естейн.
"Cri-Cri - це дешевий тестовий літак, де вперше випробувані системи інтеграції електричних технологій та нові розробки, раніше задіяні тільки у вертольотах, - говорить технічний директор EADS Жан Ботте. - Сподіваюся, що ми отримаємо багато корисної інформації у цьому проекті, хоча у доступному для огляду майбутньому акумуляторні електричні системи навряд чи зможуть замінити традиційні авіадвигуни на великих літаках".
У літаку Cri-Cri розробники застосували відразу кілька інноваційних технологій, таких як надлегкі композитні матеріали для обшивки, необхідні для компенсації збільшення маси літака за рахунок важких акумуляторів, чотири електродвигуни нестандартної конструкції, а також пропелери, що створюють струм повітря без згоряння палива і викиду CO2 в атмосферу.
Відповідно до технічних даних, Cri-Cri може летіти близько 30 хвилин на швидкості 110 км/год або 15 хвилин на швидкості 250 км/год.
У EADS кажуть, що паралельно з електричними літаками, опрацьовують концепції гібридних рішень.