За кілька років Fаcebook втратить 80% своїх користувачів. Такого висновку дійшли дослідники, які порівняли у своєму аналізі дані про динаміку зростання і падіння популярності соцмережі MySpace моделями поширення інфекційних захворювань.
На думку Джона Каннарелли і Джошуа Спеклера з Прінстонського університету в США, в 2015-2017 роках аудиторія найпопулярнішої у світі соціальної мережі різко знизиться. До такого висновку вони прийшли, порівнявши динаміку росту та "вимирання" соцмереж, які створювалися раніше Facebook, з динамікою поширення інфекційних захворювань.
"Відомо, що ідеї, як хвороби, поширюються від людини до людини, щоб зрештою зникнути. Це явище успішно описується епідеміологічними моделями, - пишуть автори роботи. - Поступово виразники ідей втрачають до них інтерес і перестають висловлювати їх, що можна порівняти з придбанням "імунітету" до ідеї".
Дослідники використовували дані про пошукові запити за назвою соціальної мережі MySpace в якості прикладу того, як зростання і падіння популярності соцмережі можуть повторювати поширення інфекції. MySpace була заснована в 2003 році, в 2008-му досягла піку відвідуваності, а до 2011-го нею практично перестали користуватися.
Каннарелла і Спеклер початково застосували модель поширення інфекційних захворювань SIR, розроблену ще в першій половині XX століття. Вона включає три змінні - кількість поки не інфікованих особин (S), кількість інфікованих (I) і число тих, хто придбав імунітет і вилікувався або помер в результаті хвороби (R).
Правда, моделі SIR динаміка зростання та падіння пошукових запитів "MySpace" відповідала не цілком - в початковій і кінцевій стадіях поширення інфекції" графіки не збігалися. Тоді була застосована більш складна модель, що враховує "інфекційне одужання", irSIR. Вчені припустили, що користувач залишає соцмережа тоді, коли її покидають його друзі - то є "заражається" вже відмовою від соцмережі. І, дійсно, з графіком моделі irSIR динаміка зростання і падіння популярності MySpace збіглася практично повністю.
У результаті дослідники прийшли до висновку, що в період з 2015 по 2017 роки Facebook втратить 80% своїх користувачів.