Мессенджер Telegram став ринком, на якому кіберзлочинці продають, купують і діляться вкраденими даними і інструментами для злому. Він став альтернативою даркнету, свідчать дані дослідження, яке було проведено виданням The Financial Times спільно з групою дослідників Cyberint.
Так, зловмисники діляться даними на каналах, які часом налічують кілька сотень тисяч підписників. Вони цінують Telegram за простоту використання і легкість модерації. У більшій частині випадків, месенджер виступає як «маркетплейс» для даркнету.
Так, за словами аналітика Cyberint Таля Самро, фахівці зафіксували «100% зростання у використанні Telegram кіберзлочинцями». Це зростання почалося на початку року, коли зміни в політиці WhatsApp змусили багатьох користувачів шукати альтернативний йому месенджер.
Використання Telegram кіберзлочинцями може збільшити тиск на керівництво платформи з тим, щоб вона посилила модерацію контенту. У Cyberint заявили, що за рік кількість згадки комбінацій, що вказують на продаж крадених даних, в Telegram збільшилася в чотири рази.
В одному з каналів, на який підписано 47 тисяч осіб, хакери продають сотні тисяч крадених паролів та імен користувачів. Так, можна купити 300 тисяч адрес електронної пошти і паролів користувачів ігрових платформ Minecraft, Origin Uplay, або 600 тисяч паролів від Yandex.
Telegram видалив цей канал після того, як представники Financial Times звернулися до керівництва месенджера за коментарем. Але в месенджері продають і інші дані: інформацію про кредитні картки, копії паспортів. Купити можна і засоби для злому акаунтів користувачів.
У розслідуванні наводиться звіт компанії vpnMentor, згідно з яким в месенджері поширюють дампи даних, отриманих в результаті попередніх зломів і витоків з боку таких компаній, як Facebook, постачальника маркетингового програмного забезпечення Click.org і сайту знайомств Meet Mindful.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій і культури.
Нагадаємо, кількість завантажень Telegram в світі перевищила мільярд разів. Найбільш месенджер популярний в Індії. Там його встановили понад 22% користувачів і він конкурує з месенджером WhatsApp. Наступною країною за кількістю завантажень стала Росія - 10% від усіх завантажень, а третьою в рейтингу йде Індонезія - 8% завантажень.