Перше масштабне дослідження використання агентів штучного інтелекту показало, що більшість користувачів застосовують їх для підвищення продуктивності та навчання. Дані зібрано на основі роботи браузера з ШІ Comet, запущеного Perplexity AI влітку 2025 року. Дослідники також виявили, що активними користувачами є переважно фахівці цифрових і наукових галузей, передає EuroNews.
Дослідження проводив науковець Гарвардського університету у співпраці з Perplexity AI, класифікуючи користувачів за їх професійною діяльністю та способом використання агента ЩІ. Згідно з результатами, більшість тих, хто користується ШІ, мають високий освітній рівень, походять із більш розвинених країн і працюють у технологічних або наукових сферах.
Агенти ШІ працюють як онлайн-помічники, що здатні виконувати складні завдання на основі коротких запитів. У 2025 році власних агентів запустили або вдосконалили такі компанії, як Amazon, Google, Microsoft та OpenAI.
За результатами дослідження, люди з багатших країн і користувачі, які почали застосовувати таких помічників на початку їх розвитку, частіше “приймали або активно використовували агента”. Понад 70% користувачів працювали в академічних колах, фінансах, маркетингу чи підприємництві. Найменше користувачів було в сферах, що потребують фізичної роботи, таких як енергетика чи сільське господарство.
Третина всіх завдань, які виконували агенти ШІ, належала до категорії продуктивності та оптимізації робочих процесів. Це створення чи редагування документів, фільтрація електронної пошти, узагальнення інвестиційної інформації та формування календарних подій.
Ще 21% завдань для ШІ стосувався навчання та досліджень. Користувачі просили агента підсумовувати навчальні матеріали або спеціалізовану інформацію. Інші популярні запити були пов’язані з покупками, подорожами та пошуком роботи.
Загалом 55% питань стосувалися особистого життя користувачів, тоді як 30% – професійної діяльності. Ще 16% запитів належали до освітньої тематики, що підкреслює зростання ролі агентів ШІ у навчанні.
Дослідники помітили й зміни у поведінці користувачів із часом. Ті, хто починав із простих побутових завдань – наприклад, планування поїздок, згодом переходили до складніших запитів, пов’язаних із продуктивністю, навчанням та кар’єрою. За їх словами, це демонструє адаптацію користувачів і поступове зростання довіри до можливостей агентів ШІ.
Нещодавно OpenAI представила власний веббраузер ChatGPT Atlas. Головна особливість новинки – режим агента, завдяки якому вбудований ШІ може самостійно виконувати завдання за користувача: бронювати зустрічі, формувати списки справ чи шукати інформацію з урахуванням історії переглядів.
