Гребля з Лондона в Нью-Йорк з точки зору питомих енерговитрат на 98% вигідніше, ніж авіапереліт, з'ясували британські фізики, стаття яких опублікована в журналі Physics Special Topics.
Олівер Іст з університету Лестера і його колеги зацікавилися цим питанням, роками спостерігаючи за спробами різних людей перетнути Ла-Манш на плавзасобах з веслами. Вони вирішили з'ясувати, скільки енергії потрібно на те, щоб таким способом подолати відстань від лондонського аеропорту Хітроу до аеропорту імені Джона Кеннеді в Нью-Йорку.
Для спрощення розрахунків вони припустили, що Атлантичний океан не менш сприятливий для веслування, ніж стандартні майданчики проведення олімпійських змагань у цьому виді спорту. За підрахунками британських фізиків, в розрахунку на одного пасажира Boeing 747-400 витратить 171,9 літра авіапалива, а більш сучасний Airbus 380-800 - 160,8 літра.
У перерахунку на джоулі це дає відповідно 6069,1 і 5677,8 мегаджоуля. У той же час один весляр в стандартній спортивної двухвесельной човні, за розрахунками британців, витратить на такий маршрут 128,67 мегаджоуля - в калоріях це приблизно дорівнює 15 денним нормам для дорослої людини у 2 тисячі кілокалорій.
"З розрахунку витрат енергії на кілометр шляху видно, що веслування на 98% більш ефективна з точки зору витрат енергії, ніж переліт через Атлантичний океан на будь-якому з двох літаків", - підсумовують вчені, відзначаючи, однак, що вони навмисно не враховували цілий ряд обмежень, які пропонується розглянути в наступних роботах. !zn
Читайте також:
Британські метеорологи займуться космічною погодою
Британські вчені довели марність вітамінних добавок
Британські економісти обґрунтували необхідність істотно скоротити робочі години