Раніше вчені вже з'ясували, що бджоли здатні вивчити деякі поняття, наприклад, "право-ліво" і "більше-менше", а також рахувати до чотирьох. Крім того, виявилося також, що ці комахи можуть розпізнати нуль і їх можна навчити складати і віднімати, якщо використовувати кольори як репрезентацію.
У новому дослідженні вчені вирішили перевірити, чи можуть бджоли зіставляти кількість об'єктів з символами і навпаки. Для тренування комах вчені використовували Y-подібний лабіринт з одним вхідним отвором, традиційний для експериментів з вибором. Бджола входить в лабіринт через єдиний хід, а далі їй потрібно зробити вибір на розвилці, пройшовши через один з двох рукавів на вихід.
Поруч із входом автори розміщували картинку-стимул, на якій були зображені або символи: літера "N" або перевернута "Т", або дві чи три фігури - кількість. У внутрішньому приміщенні лабіринту бджолі потрібно було вибрати одну з двох картинок з правильною або неправильною відповіддю (на яких залежно від проведеного навчання були або фігури або букви) і вийти через відповідний вихід. У разі, якщо комаха обирала правильну відповідь, їй давали краплю цукрового сиропу, якщо неправильний - краплю горького розчину хініну. В експериментах брали участь 20 бджіл (по 10 у кожній групі), які пройшли по 50 тренувальних тестів.
Виявилося, що бджіл можна навчити пов'язувати символи з кількістю фігур і кількість з символом. Комахи, яких тренували асоціювати символ з кількістю фігур, давали правильну відповідь у 65% випадків. Ті, яких вчили співвідносити кількість фігур з символом, давали правильну відповідь у 62% випадків. А ось "перевертати" асоціації бджоли виявилися нездатні. Вони не змогли самі навчитися асоціювати символ з кількістю фігур, якщо їх вчили співвідносити фігури з символом, і навпаки.
Раніше вчені дізналися, що оси і бджоли здатні навчитися розпізнавати обличчя людей. При цьому, як показали експерименти зоологів, комахи роблять це так само, як і люди, - запам'ятовують обличчя цілком, а не конкретні його елементи.