Один з колишніх виконавчих директорів 3 Шамат Палізапітія нещодавно сказав, що мережа "розриває соціальне полотно". Колишній інженер компанії попередив про насування "дистопії". Інший ветеран визнав, що компанія "використовує уразливості людської психології".
Про це пише в редакційній статті Bloomberg, додаючи, що в Кремнієвій долині інсайдери останнім часом говорять про аналогічні занепокоєння, а також про страхи, що бізнес-модель соціальних мереж може підірвати добробут користувачів. І дедалі більше дослідників припускають, що ці страхи, вірогідно, виправдані.
Серед молоді соціальні мережі можливо грають певну роль у зростанні рівня поширення депресій і самогубств. Схоже, вони стали однією з причин виникнення відчуття заздрості, тривоги і неадекватності.
"Крім того, вони сприяють зниженню самооцінки, порушують сон, шкодять навчанню і заохочують антисоціальну поведінку. Близько двох третин дітей тепер кажуть, що вони б були не проти, якби соцмереж не існувало зовсім", - пише видання.
Проблема в тому, що відмовитися від використання соцмереж важко. Озброївшись великими запасами даних, компанії вигадали хитрі способи утримувати користувачів на своїх сайтах. Вони розвили потужні інструменти, такі як пуш-сповіщення, "лайки", автовідтворення відео тощо, які експлуатують виверти людської психології для створення чогось подібного до залежності.
"Підсумуйте все це і неприємна правда спливе: людей втягнули у споживання продукту, який змушує їх почуватися кошмарно. Низка рішень для цієї дилеми вже обговорювалася. Спробуйте "електронні детоксикатори", - кажуть одні. Розробіть нову етику і стандарти для дизайнерів програмного забезпечення, - кажуть інші. Використовуйте Facebook більше, - каже Facebook. Зрештою, саме бізнес соціальних мереж може зробити свої продукти більш людськими і менш експлуататорськими", - йдеться в статті.
Раніше видання Washington Post писало, що соціальні мережі змінили суть війни. Сучасні війні ведуться не лише за території, а й за те, як люди сприймають події, які з ними відбуваються. І часто це сприйняття стає вирішальним.
У свою чергу, видання The Economist писало, що соціальні мережі можуть загрожувати демократії. Будь-хто, хто гортав Facebook, знає, що замість того, щоб поширювати мудрість, система підбирає контент, який лише посилює людські ілюзії і упередження.Це ще більше погіршує політику презирства, яка триває в США щонайменше з 1990-х років. Оскільки різні сторони бачать різні факти, у них немає ніякої емпіричної бази для того, щоб досягти компромісу. Через те, що люди погрузли у вирві дріб'язковості, скандальності і обурення, вони втратили бачення того, що важливо для суспільства, в якому вони всі живуть. Це може дискредитувати компроміси і тонкощі лібераьної демократії.