За словами вчених, більше ста печер ще тільки належить досліджувати, і швидше за все, вчених чекають нові відкриття. За допомогою радіовуглецевого датування вчені змогли оцінити вік печерних малюнків – виявилося, що всі вони були створені у XIV-XV століттях, що відповідає епосі пізнього розвитку кераміки культури таїно в Пуерто-Ріко і в Еспаньйолі по обидві сторони протоки Мона.
Фарби, якими були виконані зображення, були зроблені з екскрементів кажанів, які протягом довгого часу вбирали жовті, коричневі та червоні мінерали природнього походження на стелях печер. Іноді до фарби додавалася деревна смола, деякі малюнки наносилися за допомогою деревного вугілля. Переважна більшість наскельних написів їхні автори робили, просто проводячи долонями і пальцями по м'якій поверхні стін. Вчені вважають, що хитромудрі геометричні фігури та форми, геометричні та антропоморфні зображення, що часто перетікають одне в одного, можуть говорити про вживання їхніми авторами галюциногенних речовин.
Знахідки можуть багато розповісти про значення цього віддаленого острова у всій культурі регіону в доколумбові часи. Печери займали центральне місце у віруваннях індіанців. Вони вважали, що перші люди вийшли з печер, крім того, там за їхніми віруваннями народилися сонце і місяць. Печери часто використовувалися індіанцями, як місця поховань, де духи предків і боги можуть спілкуватися з покійними.
Раніше президент спелеологічного комітету провінції Пінар-дель-Ріо на заході Куби Иларіо Карменате заявив про те, що через 15-20 років більшість зразків печерного живопису безслідно зникне. За його словами, "багато малюнків, виявлені у 80-х роках вже не помітні". Дана проблема актуальна для всього світу і вчені пов'язують її зі змінами клімату.