Народний депутат Леся Оробець звинуватила заступника міністра освіти Євгена Суліму у плагіаті текстів для написаного ним підручника у російських шовіністів.
"Суліма не тільки поминає всує у своєму підручнику бін Ладена і пропагує «особливу» місію російського великодержавництва. Ці тексти його підручника вкрадено в інших авторів - слово в слово. Без усякого посилання. У авторів, яких навіть у Росії вважають апологетами шовінізму і ксенофобії", - пише Леся Оробець у своєму блозі.
Зокрема, Л.Оробець порівнює уривки зі скандального підручника для ВНЗ "Глобалістика", написаного заступником міністра освіти Є.Сулімою у співавторстві з М.Шепелєвим із текстами, написаними одіозними російськими авторами:
Є.Суліма: «Насправді слід звернути увагу на деякий "поправочний коефіцієнт", який вніс у концепцію зіткнення цивілізацій Усама бін Ладен, який сказав, що американська цивілізація, яка веде війну з ісламом, не є в повному розумінні слова християнською цивілізацією, а є цивілізацією іудаїзму, що прикрився розірваними і вже старими християнськими одежами" (стор. 310).
О.Проханов: «Якийсь поправочний коефіцієнт у концепцію вніс бен Ладен у своїй нещодавній промові в одній з пустель, сказавши, що американська цивілізація, яка веде війну з ісламом, не є у повному розумінні християнською цивілізацією, це єврейська цивілізація, це цивілізація іудаїзму, який прикрився розірваними і вже застарілими християнськими одежами. Саме іудаїзм, насправді, бореться з ісламом, намагаючись виставити у передні ряди цієї драми виснажених, застарілих та обдурених християн, які давно керуються з інших месіанських центрів». (О.Проханов. "Тиранія глобалізму")
Є.Суліма: «Світове покликання православ'я полягає, щоб на шляху Правди затвердити поступово втрачену єдність людства, подолати його поділ на расу панів і расу знедолених, здійснити його гармонійне перетворення. Особливу роль у здійсненні цієї місії православна традиція відводить Росії, історичній Русі. У Священному Переданні Церкви протягом другого тисячоліття християнства сформувалася концепція, яка відводить російській державності особливу роль як продовженню універсальної імперської державності Риму та Візантії. Ця особлива роль - роль катехона, тобто релігійно-політичної сили, яка моральними, правовими та військовими засобами здійснює стримування дії "таємниці беззаконня", тобто альтернативного політичного порядку, що має на кінцевій меті воцаріння антихриста" (стор. 509).
Є.Холмогоров: «У Священному Переданні Церкви протягом другого тисячоліття Християнства сформувалася певна політична концепція, яка відводить російській державності особливу роль в якості продовження імперської державності Риму та Візантії. Ця особлива роль - роль катехона, тобто політичної системи, політичної сили, що здійснює стримування правовими та військовими засобами дії "таємниці беззаконня", тобто альтернативного політичного порядку, що має на кінцевій меті воцаріння антихриста. У російській православній історіософії саме Росії належить місія катехона від моменту падіння Константинополя і вже до кінця часу і воцаріння антихриста. Сутність цієї місії, зрозуміло, не у "відкладанні другого пришестя", як представляють справу деякі не цілком добросовісні інтерпретатори. Розширення дії "таємниці беззаконня" - це вічна загибель мільйонів душ людських, і, навпаки, "утримання" беззаконня, - це забезпечення умов порятунку для цих душ». (Єгор Холмогоров. Політичне Православ'я)
Л.Оробець так характеризує авторів першоджерел:
Є.Холмогоров - головний редактор сайтів «Русский Обозреватель» і «Новые Хроники». Відомий як автор доктрини «Атомне православ'я».
О.Проханов - головний редактор газети «Завтра», яку звинувачують у пропаганді сталінізму і антисемітизму.
Підручник «Глобалістика» написано заступником міністра науки та освіти України Є.Сулімою у співавторстві з М.Шепелєвим і призначено студентам, які навчаються за напрямами підготовки «Міжнародні відносини», «Політологія». Підручник затверджено у 2010 році Міністерством освіти і науки України. Згідно з анотацією, він «розкриває природу і тенденції розвитку сучасної світової системи, процесу глобалізації».