Українці бачать своє щастя у приватному житті

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Українці в основному прив'язують свою життєву успішність до критеріїв, які так чи інакше пов'язані з приватним життям: матеріальний добробут, сім'я, діти, здоров'я, друзі, любов.

Про це пишуть Андрій Єрмолаєв і Олександр Левцун у своїй статті для ZN.UA.

У рамках дослідження «Український характер» респондентам запропонували вказати, що свідчить про життєвий успіх людини. (Респонденти могли обрати кілька варіантів відповіді із запропонованого переліку або дати свій варіант). Більше третини опитаних вказали в якості символів життєвого успіху наступне:

- матеріальне благополуччя (вказали 73,8% респондентів);

- наявність сім'ї, дітей (60,0%);

- хороші відносини і взаєморозуміння у сім'ї (47,0%);

- хороша фізична форма, міцне здоров'я (46,6%);

- кохання, наявність коханої людини (37,8%);

- хороші друзі (35,0%).

Таким чином, в ієрархії атрибутів життєвого успіху пріоритетними виявились символи благополуччя, безпосередньо пов'язані з приватним життям. Символи успіху, пов'язані з професійною діяльністю, вказали менше третини опитаних:

- особиста самореалізація, заняття улюбленою справою (вказали 29,9% респондентів);

- престижна робота, професія (29,4%);

- кар'єрний ріст, керівна посада (23,5%);

- власна справа, особистий бізнес (15,5%);

- гарна освіта (15,2%).

Слід відзначити невідповідність високого значення, яке респонденти надають матеріальному благополуччя (найвища позиція в рейтингу), і порівняно невисокі рейтингові показники атрибутів, покликаних забезпечувати добробут - «престижна робота», «кар'єрний ріст», «власна справа, бізнес», «хороша освіта».

Опитування населення проводилося ЦСД «Софія» з 22 по 30 березня 2011 року під всіх областях, АР Крим, містах Києві та Севастополі. Всього було опитано 2022 респондента у віці від 18 років і старше. Вибірка репрезентує доросле населення України за основними соціально-демографічними ознаками (стать, вік, тип населеного пункту і регіон проживання). Метод проведення опитування - інтерв'ю «віч-на-віч» за місцем проживання респондента (на дому). Статистична похибка не перевищує 2,2%.

Детальніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» у матеріалі директора Національного інституту стратегічних досліджень Андрія Єрмолаєва та керівника соціологічних програм Центру соціальних досліджень «Софія» Олександра Левцуна «Вишневий сад українського традиціоналізму».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі