Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура заявили про причетність керівництва Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України до корупційної схеми при закупівлі програмного забезпечення та заволодіння 62 млн гривень.
Слідство встановило, що у 2020 році власник групи компаній у змові із керівництвом Держспецзв’язку розробили схему заволодіння бюджетними коштами, виділеними на закупівлю обладнання та програмного забезпечення.
Для цього залучили дві підконтрольні компанії, а закупівлю засекретили, аби уникнути відкритих торгів та забезпечити їх перемогу. З цими компаніями підпорядковане Держспецзв’язку держпідприємство уклало договори на постачання відповідного ПЗ та послуг та перерахувало у 2021-2022 рр. кошти у сумі понад 285 млн грн. Проте реальна вартість ПЗ, яке компанії придбали в іноземного виробника, становила 223 млн грн, а різницею у понад 62 млн грн і заволоділи учасники злочину. Згодом ці кошти вивели на рахунки підконтрольних компаній за кордоном з метою легалізації та розподілення між членами організованої групи.
Наразі серед підозрюваних шість осіб:
- голова Держспецзв’язку та його заступник;
- гендиректор та співробітник держпідприємства;
- власник групи компаній (організатор схеми) та один його працівник.
Їхні дії кваліфіковані за ч. 5 ст. 191 КК України - привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем вчинені групою осіб в особливо великих розмірах або організованою групою.
Вирішується питання щодо обрання підозрюваним запобіжного заходу. Досудове розслідування триває.
Нагадаємо, Кабінет міністрів України на засіданні 20 листопада звільнив голову Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Юрія Щиголя та його заступника з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Віктора Жору.
Зазначимо, що Держспецзв'язку спільно з Мінцифри займається поставками на фронт безпілотних літальних апаратів.
Також служба на час дії воєнного стану та протягом 12 місяців після його припинення визначена уповноваженим органом у сфері захисту критичної інфраструктури.