Ініціювання внесення змін у державне оборонне замовлення збіглося з появою в Міноборони в серпні минулого року в якості виконуючого обов'язки директора Департаменту розробок і закупівлі озброєння та військової техніки Олександра Ясинського, який раніше працював на посаді керівника департаменту воєнної безпеки апарату Ради національної безпеки і оборони під керівництвом Андрія Клюєва.
Про це в статті для DT.UA пише Дмитро Менделєєв.
В результаті діяльності, в тому числі, Ясинського замість переозброєння армії Міноборони закуповує застарілий імпортний мотлох.
"Призначення на посаду керівника департаменту Міноборони обов'язково проходить погодження в адміністрації президента. Невже ніхто в офісі президента не звернув уваги на тонкощі біографії Ясинського? Як і хто просунув такого фахівця з оточення відомого регіонала на ключову посаду в Міноборони, залишається тільки здогадуватися. А чи перевіряв хто-небудь анкетні дані претендента на наявність родинних зв'язків у спеціальних службах країни-агресора?" - пише автор.
Про результати діяльності керівника провідного департаменту РНБО можна судити з критичного стану боєздатності вітчизняних збройних сил на початок російської агресії в 2014 році.
З 2009 по 2012 р. він працював заступником директора ТОВ "Радіонікс", куди й повернувся після звільнення з державної служби в результаті втечі з країни верхівки регіоналів і Януковича. Але вже в серпні 2014-го знову потрапив на держслужбу і протягом кількох днів попрацював помічником міністра оборони України, після чого почав виконувати обов'язки директора Департаменту розробок і закупівлі озброєння та військової техніки Міністерства оборони, а у вересні 2014 р. його призначили вже директором цього структурного підрозділу.
Як здається, в умовах бойових дій для армії необхідно закуповувати те, що є життєво важливим для підтримки її боєздатності. У нашому ж випадку порушено основні принципи формування державного оборонного замовлення. Основний наголос у пропозиціях Ясинського зроблено на нав'язування армії закупівель у підприємств того, що в них уже є у вигляді готової продукції. При цьому, природно, в ці позиції потрапила навіть техніка, продана в минулі роки Міноборони підприємствам як зайве майно для подальшого перепродажу за кордон. Ціна цих виробів відрізняється від вартості їх продажу покупцям і обійдеться бюджету втричі дорожче.
Ясинський примудрився навіть вилучити дослідно-конструкторську роботу з модернізації вертольота Мі-24 за участі французької фірми SAGEM, що перебувала на завершальному етапі виконання. У проведення модернізації вертольота в минулі роки було вкладено майже 400 млн грн бюджетних грошей.
"Чому департамент Ясинського проігнорував можливість закупити аналогічні системи вітчизняного виробництва "Положення-2", які значно кращі за технічними характеристиками і які дозволяють майже вдвічі збільшити дальність виявлення противника, також треба ретельно вивчити. На створення цих вітчизняних систем у минулі роки витрачено чималі кошти з держбюджету. Як кваліфікувати такі дії?" - задається питанням автор.
Не треба бути ясновидцем, щоб прогнозувати появу серед майбутніх виконавців оборонного замовлення рідного підприємства Ясинського - ТОВ "Радіонікс". Джерела в Міноборони повідомляють, що воно вже "засвітилося" у проекті програми закупівель Міноборони.
Детальніше читайте у статті Дмитра Менделєєва Оборонне замовлення або Оборона в "замовленні" у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна."