Законопроект "Про Конституційний Суд України" не встановлює повністю процедуру конкурсного відбору - експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Законопроект Законопроект передбачає створення трьох конкурсних комісій для обрання суддів КСУ © Андрій Товстиженко, DT.UA
Даний законопроект також закладає необхідність створення трьох конкурсних комісій кожним суб'єктом призначення під себе.

Законопроект "Про Конституційний Суд України" № 5336-1 фактично нівелює конституційну новелу щодо конкурсного відбору кандидатів на посаду суддів КСУ, пише Юлія Кириченко у своїй статті для DT.UA.

"По-перше, (законопроект – ред.) не встановлює повністю процедуру проведення такого конкурсного відбору, а дає можливість регулювати її самостійно суб'єктам призначення суддів КСУ (президентові, парламенту та з'їзду суддів), по-друге, закладає необхідність створення трьох конкурсних комісій кожним суб'єктом призначення "під себе", - зазначає вона.

На думку автора, єдиний незалежний конкурс для кандидатів на посаду суддів Конституційного Суду може зменшити політичний вплив суб'єктів призначення цих суддів. Проведення ж конкурсу кожним суб'єктом призначення суддів КСУ під себе - ні.

Так, стаття 12 Законопроекту встановлює, що "відбір кандидатур на посаду судді Конституційного Суду на конкурсних засадах здійснюють конкурсні комісії, які створюють, відповідно, Президент України, Верховна Рада України, з'їзд суддів України, а в період між з'їздами суддів України – Рада суддів України".

"Відповідно, кожна конкурсна комісія за результатами вивчення документів і відомостей, наданих кандидатами, та співбесіди з ними формує свій список кандидатів, рекомендованих на посаду судді Конституційного Суду (ч. 5 ст.12 Законопроекту). Далі – за результатами конкурсного відбору президент видає Указ про призначення суддів КСУ, очевидно, з числа рекомендованих йому кандидатів президентською конкурсною комісією, Верховна Рада - з числа кандидатів, рекомендованих їй парламентською конкурсною комісією, та з'їзд суддів - з числа кандидатів, рекомендованих йому суддівською конкурсною комісією", - пояснює Кириченко.

"Риторичне запитання: навіщо створювати три конкурсні комісії, які дублюють одна одну, а саме - організовують конкурсний відбір кандидатів на посаду судді КСУ? Чи судді КСУ від президента мають відрізнятися від суддів КСУ від парламенту та від з'їзду суддів?" - підсумовує автор.

Детальніше про законопроект "Про Конституційний Суд України" № 5336-1 читайте в статті Юлії Кириченко "Законопроект "Про Конституційний Суд України" пропонує узаконити псевдоконкурс для кандидатів на посаду суддів КСУ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі