Законопроект "Про Конституційний Суд України" не встановлює повністю процедуру конкурсного відбору - експерт

19 сiчня, 2017, 14:40 Роздрукувати
Відправити
Відправити

Даний законопроект також закладає необхідність створення трьох конкурсних комісій кожним суб'єктом призначення під себе.

Законопроект "Про Конституційний Суд України" не встановлює повністю процедуру конкурсного відбору - експерт
Законопроект передбачає створення трьох конкурсних комісій для обрання суддів КСУ © Андрій Товстиженко, DT.UA

Законопроект "Про Конституційний Суд України" № 5336-1 фактично нівелює конституційну новелу щодо конкурсного відбору кандидатів на посаду суддів КСУ, пише Юлія Кириченко у своїй статті для DT.UA.

"По-перше, (законопроект – ред.) не встановлює повністю процедуру проведення такого конкурсного відбору, а дає можливість регулювати її самостійно суб'єктам призначення суддів КСУ (президентові, парламенту та з'їзду суддів), по-друге, закладає необхідність створення трьох конкурсних комісій кожним суб'єктом призначення "під себе", - зазначає вона.

На думку автора, єдиний незалежний конкурс для кандидатів на посаду суддів Конституційного Суду може зменшити політичний вплив суб'єктів призначення цих суддів. Проведення ж конкурсу кожним суб'єктом призначення суддів КСУ під себе - ні.

Так, стаття 12 Законопроекту встановлює, що "відбір кандидатур на посаду судді Конституційного Суду на конкурсних засадах здійснюють конкурсні комісії, які створюють, відповідно, Президент України, Верховна Рада України, з'їзд суддів України, а в період між з'їздами суддів України – Рада суддів України".

"Відповідно, кожна конкурсна комісія за результатами вивчення документів і відомостей, наданих кандидатами, та співбесіди з ними формує свій список кандидатів, рекомендованих на посаду судді Конституційного Суду (ч. 5 ст.12 Законопроекту). Далі – за результатами конкурсного відбору президент видає Указ про призначення суддів КСУ, очевидно, з числа рекомендованих йому кандидатів президентською конкурсною комісією, Верховна Рада - з числа кандидатів, рекомендованих їй парламентською конкурсною комісією, та з'їзд суддів - з числа кандидатів, рекомендованих йому суддівською конкурсною комісією", - пояснює Кириченко.

"Риторичне запитання: навіщо створювати три конкурсні комісії, які дублюють одна одну, а саме - організовують конкурсний відбір кандидатів на посаду судді КСУ? Чи судді КСУ від президента мають відрізнятися від суддів КСУ від парламенту та від з'їзду суддів?" - підсумовує автор.

Детальніше про законопроект "Про Конституційний Суд України" № 5336-1 читайте в статті Юлії Кириченко "Законопроект "Про Конституційний Суд України" пропонує узаконити псевдоконкурс для кандидатів на посаду суддів КСУ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

По матерiалам: DT.UA / Підготував/ла : Анна Здоренко
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК