Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк найняв міжнародну PR-компанії APCO для допомоги з організацією його візиту в Америку, послуги піар-просування українського прем'єра сплачено маловідомою організацією, пише у своєму блозі народний депутат Сергій Лещенко.
У звіті американських радників сказано, що виставлені ними рахунки будуть покриті не офіційною українською владою, а маловідомою організацією "Communication for Change". В іншому звіті в Мін'юст США компанія APCO повідомляє, що займалася питаннями медіа-супроводу під час останнього візиту Яценюка до Вашингтон 13-14 липня 2015 року. Рахунок за місяць роботи APCO склав 35 тисяч доларів.
Також з APCO укладено контракт в інтересах Міністерства фінансів України на період 1 березня-31 грудня 2015 року, сума перевищує 75 тисяч доларів. Послуги ті ж - "відносини з медіа і стратегічні комунікації у зв'язку з візитом міністра Наталії Яресько в США з метою реструктуризації українських боргів".
Згідно держреєстру, громадська організація "Комунікації для змін" була створена в жовтні минулого року і має двох засновників - Олександра Харченка і Іветта Делікатну. Остання є радником Міністерства інформаційної політики. На сайті Кабміну про неї сказано як про "відомого фахівця комунікаційного ринку України", а в інтернеті є посилання на суперечки з читачами, незадоволеними непрозорістю роботи в інтересах чинного уряду, а також згадки про участь у Делікатній зустріч прем'єра Азарова з інтернет-блогерами.
Інший засновник організації, який оплачує рахунки уряду - це Олександр Харченко. Він також є керівником "Центру досліджень енергетики" - спеціалізованого think tank, створеного Рінатом Ахметовим для формування громадської думки. Співзасновником ТОВ "Центр досліджень: енергетика і політика" є голова наглядової ради ахметівського "Київенерго" Іван Плачков.
На думку Лещенка, оплата рахунків Яценюка нікому невідомою структурою має під собою великі ризики. "Чому так сталося? Перше - Яценюк хотів уникнути тендера, адже закупівля послуг іноземного консультанта має відбуватися на конкурсній основі. І друге - популізм: Яценюк не хотів би чути звинувачення, що він витрачає бюджетні кошти задля піару", - упевнений депутат.
"Крім звітів, також у Міністерство юстиції США було подано сам контракт, укладений між APCO та організацією "Communication for Change". Остання сторінка - це додаток, де сторони домовляються, що послуги американців щодо допомоги Яценюка під час поїздки в Америку протягом липня 2015 коштували 35 тисяч доларів - понад 800 тисяч гривень за нинішнім курсом національної валюти", - резюмує Лещенко.