Для вивозу українського зерна із портів України можуть створити спеціально українсько-турецьку компанію, яка попри ризики та неможливість страхування, займатиметься експортом нашого збіжжя, пише із посиланням на джерела журналіст-міжнародник ZN.UA Володимир Кім у своїй статті “Угода щодо зерна: чи не стане вона фатальною для України?”.
“Поки що не відомо, чи зерно з українських портів вивозитимуть грецькі та кіпрські суховантажі, чи турецькі судна: серйозну проблему становить страхування суден, які йдуть у воюючу країну. … Турки готові йти на ризики, бо в них довірчі відносини і з Україною, і з Росією. ... Ердогану потрібні цей шмат ринку, дохід і важелі впливу, які дає розподіл нашого експорту”, - зазначає автор.
Хоча достеменний результат переговорів в Стамбулі не відомий, за інформацією ZN.UA, зерно вирушатиме з трьох портів — Одеса, «Південний» та Чорноморськ. Суховантажі супроводжуватимуть українські кораблі.
Сторони нібито домовилися, що Україна і Росія не відкриватимуть вогонь по суднах, котрі йтимуть «зеленим коридором».
Що стосується інспекції суховантажів, то за словами одного зі співрозмовників ZN.UA, ні в морі, ні в українських портах росіяни кораблів перевіряти не будуть. Інспекцію проводитимуть у турецьких портах представники ООН, Туреччини, Росії та, якщо буде потрібно, України. Однак інше джерело ZN.UA стверджує, що суховантажі оглядатимуть і в українських портах. Причому не тільки турки, а й росіяни.
“Якщо ця інформація достовірна (а про цю опцію йдеться і в публікаціїFinancial Times), то Київ переступив проведену ним самим «червону лінію», - зазначив Володимир Кім.
Нагадаємо, що 13 липня у Стамбулі відбулася зустріч між представниками України, Росії, Туреччини та генсекретарем ООН Антоніу Гутеррешем. Після її завершення було оголошено, що другий раунд переговорів відбудеться цього тижня.
Більше матерівалів Володимира Кіма читайте на сайті.