Верховна Рада ухвалила закон про реформування “Укроборонпрому”

Документ
Поділитися
Верховна Рада ухвалила закон про реформування “Укроборонпрому” © 5 канал
Документ передбачає реорганізацію державного концерну.

Верховна Рада ухвалила закон №3822 “Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності”. За документ в цілому проголосували 256 депутатів.

“Метою цього Закону є запровадження моделі корпоративного управління об’єктами державної власності в оборонно-промисловому комплексі України (ОПК) відповідно до рекомендацій з корпоративного управління суб’єктами господарювання Організації економічного співробітництва та розвитку, формування передумов для підвищення конкурентоспроможності підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності, створення умов для залучення інвестицій в оборонно-промисловий комплекс”, - йдеться у тексті документу.

Закон передбачає реорганізацію Держконцерну “Укроборонпром” в порядку перетворення державного унітарного комерційного підприємства в акціонерне товариство з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Передбачається, що до складу комісії з припинення "Укроборонпрому" мають входити не менше одного представника суб’єкта управління та не менше одного представника Фонду державного майна України. Головою комісії має бути гендиректор "Укроборонпрому".

На час процедури припинення органи управління держконцерну продовжать здійснювати свої повноваження в обсязі та порядку, визначених статутом "Укроборонпрому".

Серед іншого, акціонерне товариство:

  • регулюватиме, контролюватиме та координуватиме діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
  • створюватиме підприємства, спільні підприємства та інші юридичні особи, прийматиме рішення про їх реорганізацію та ліквідацію;
  • управлятиме корпоративними правами (частками у статутному капіталі) щодо господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, пакетами акцій (частка у статутному капіталі) які йому належить, та корпоративними правами держави, які передані йому в управління;
  • призначатиме (обиратиме) та звільнятиме членів виконавчого органу (особу, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу) господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, 100% акцій яких йому належать, укладатиме і розриватиме з ними контракти та контролюватиме їх виконання. При цьому членом такого виконавчого органу не зможе бути особа, яка є громадянином (підданим) держави-агресора, або яка працювала в секторі безпеки і оборони такої держави;
  • визначатиме порядок проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради господарського товариства в оборонно-промисловому комплексі, 100% акцій якого йому належать (у разі утворення наглядової ради та визначення доцільності включення до її складу незалежних членів).
  • затверджуватиме стратегію розвитку, політику корпоративного управління, соцвідповідальності та напрями діяльності акціонерного товариства, господарських товариств в оборонно-промисловому комплекс;
  • моніторитиме фінансову діяльності господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі;
  • прийматиме рішення про подальше використання державного майна, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств в ОПК;
  • залучатиме інвесторів, зокрема іноземних, розроблятиме інвестпроєкти та контролюватиме їх реалізацію, братиме участь у залученні коштів з фінансових ринків, визначатиме джерела формування і використання фондів інвестиційного та інноваційного розвитку;
  • забезпечуватиме управління і збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
  • здійснюватиме функції уповноваженого суб'єкта господарювання з управління об'єктами державної власності в ОПК щодо об’єктів управління державної власності, які не увійшли до статутних капіталів господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі.

Водночас в ОПК планується створити господарське товариство, яке:

  • за погодженням з уповноваженим суб’єктом управління створює підприємства, спільні підприємства та інші юридичні особи, приймає рішення про їх реорганізацію та ліквідацію;
  • провадить діяльність із залучення інвесторів, зокрема іноземних, розробляє інвестиційні проєкти та контролює їх реалізацію, бере участь у залученні коштів з фінансових ринків, зокрема міжнародних;
  • під час здійснення своєї статутної діяльності забезпечує управління і збереження матеріальних носіїв секретної інформації та здійснення заходів щодо охорони державної таємниці;
  • здійснює інші функції та повноваження, визначені статутом та цим Законом.

У законі вказано, що товариство створюється як акціонерне або як товариство з обмеженою власністю шляхом перетворення підприємства. При цьому єдиним засновником товариства є держава в особі уповноваженого суб’єкта управління. Акціонером (учасником) товариства є уповноважений суб’єкт управління та/або господарське товариство в ОПК, до статутного капіталу якого у встановленому порядку передані акції (частка у статутному капіталі) товариства. 

Згідно із законом, рішення про визначення акціонером товариства іншого господарського товариства в ОПК приймає уряд за пропозицією уповноваженого суб’єкта управління.

У разі визначення акціонером товариства іншого господарського товариства в ОПК пакет його акцій набувається таким учасником у власність та вноситься до його статутного капіталу. 

Крім того, перетворити підприємство в товариство можна за рішенням уповноваженого суб’єкта управління про припинення відповідно до законодавства, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. При цьому рішення про припинення підприємств державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, приймаються уповноваженим суб’єктом управління за погодженням з урядом.

Статутний капітал товариства, згідно з документом, формуватиметься на підставі передавального акта та акта оцінки майна та за рахунок:

  • майна підприємства, включаючи акції (частки), що належать підприємству у статутних капіталах інших суб’єктів господарювання або управління якими здійснює підприємство;
  • права господарського відання на закріплені за підприємством об’єкти права державної власності, що не підлягають приватизації, у тому числі аеродроми та аеродромні об'єкти (злітно-посадкові смуги, руліжні доріжки, перони, системи посадки, наземні засоби зв'язку, навігації, спостереження, інші елементи аеродромів), що забезпечують безпеку польотів;
  • права постійного користування земельними ділянками підприємства;
  • об’єктів права інтелектуальної власності підприємства;
  • пакетів акцій (часток) інших господарських товариств в оборонно-промисловому комплексі, які вносяться до його статутного капіталу;
  • інших джерел, не заборонених законодавством. 

“З метою забезпечення виконання державних контрактів з оборонних закупівель та зовнішньоекономічних договорів (контрактів, проектів), забезпечення безперервності повноважень підприємства як розробника, виробника, суб’єкта, що здійснює технічне обслуговування товарів військового призначення та подвійного використання, комітента, комісіонера, посередника комісія з реорганізації має право делегувати окремі повноваження щодо управління господарською діяльністю підприємства його керівнику”, - йдеться у законі. 

Крім того, згідно з ухваленим документом, товариство, створене у результаті реорганізації підприємства, вважається створеним, а підприємство - таким, що припинилося, з дня внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Закон передбачає, що товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків підприємства з дня внесення відповідного запису до держреєстру. Це стосується і частини статусу підприємства як суб’єкта здійснення міжнародних передач товарів, його повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю. Крім того, правонаступництво стосується виконання: 

  • державних контрактів з оборонних закупівель та державних цільових програм:
  • програм підвищення обороноздатності і безпеки держави;
  • інших договорів, що стосуються товарів, робіт чи послуг оборонного (військового) призначення та подвійного використання;
  • зовнішньоекономічних контрактів.

Раніше повідомлялося про те, що у результаті реформування концерну "Укроборонпром" з'являться два самостійних холдинги

Також зазначалося, що в рамках корпоратизації концерн буде розділений на різні бізнес-одиниці. 65 найбільш перспективних підприємств увійдуть в новостворений оборонний холдинг. Очікується, що процес створення холдингу і нових бізнес-одиниць повинен бути завершений в 2021 році.

Фонду держмайна для подальшої приватизації буде передано 18 об'єктів "Укроборонпрому", ще один об'єкт ("Українська авіаційна транспортна компанія") - передадуть в Міноборони.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі