В Україні з’явився найбільший Музей агітації та політичного трешу, повідомили у Громадському русі ЧЕСНО. Вказано, що це перший онлайн-музей на тему політичної агітації.
В ГО зазначили, що проєкт створили для того, аби зберегти політичну пам’ять серед українців, а також дати можливість прослідкувати еволюцію політкультури. Зокрема, різні онлайн-виставки показують, які меседжі політики використовують для спілкування з виборцями.
Базою для музею став Архів політичної агітації, який охоплює різні за змістом та формою матеріали, від 90-х з листівками В’ячеслава Чорновола та Леоніда Кравчука до сьогодення з шоперами та масками проти коронавірусу. Всього колекція складається із близько 3 тисяч експонатів.
У ЧЕСНО додали, що онлайн-музей продовжує офлайн-виставки Музею виборчого трешу. У 2019 році виставку можна було відвідати у Національному музеї історії України, а минулого року проєкт вирушив регіонами. Онлайн-формат створеного музею продиктований сьогоднішніми реаліями.
“Це дійсно найбільша колекція агітації та передвиборчого трешу в Україні. Тут можна простежити весь шлях еволюції агітації — від перших газет до телесеріалів. Дуже важливо не просто зберегти політичну пам’ять, а сформувати якісно нову політичну культуру в агітаційних процесах. Під час виборчих кампаній політики мають забути про трешову агітацію і гречкосійство. Виборці мають від них очікувати нових підходів — формування стратегії розвитку громад, програмних обіцянок та їх виконання. Наразі ж виглядає так, що більшість програм політиків, які є у нас в колекції, — це кладовище передвиборчих обіцянок”, — заявила лідерка руху ЧЕСНО Віта Думанська.
Перші три виставки презентували Віта Думанська (виставка “Великодня Гречка”), головна редакторка “Української правди Севгіль Мусаєва (“Битва за булаву”) та комунікаційниця Архіву національної пам’яті Дарина Рогачук (“90-ті: як творилась державність”). Вказано, що поповнити колекцію агітації може кожен громадянин.
Нагадаємо, перед місцевими виборами 2020 року політичні партії витратили на рекламу в Facebook понад 70 млн грн. У громадянській мережі ОПОРА тоді вказали, що рекламна кампанія у соцмережі була особливо насиченою протягом останніх кількох тижнів перед виборами. Якщо у вересні на рекламу в соцмережі різні політичні партії в сумі витрачали $30 тис. в день, то в жовтні ця сума дорівнює $150 тис. в день.
Перед другим туром виборів міських голів, який відбувся в 11 містах України, кандидати в мери витратили на агітацію в соцмережах понад 200 тисяч доларів.