Україна мовчки проковтнула початок незаконного будівництва Росією моста через Керченську протоку

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Україна мовчки проковтнула початок незаконного будівництва Росією моста через Керченську протоку Росія хоче побудувати міст через Керченську протоку © crimeanblog.blogspot.com
Дії Росії в який раз суперечать взятим нею раніше зобов'язанням.

З початком будівництва Росією моста через Керченську протоку не було жодної реакції з боку України.

Як пише в статті на DT.UA Валентина Самар, у даній історії відмовка, що Крим зухвало анексувала РФ, і ми разом з усім міжнародним співтовариством нічого з агресором зробити не можемо (поки що, нібито), не проходить.

"Бо й після анексії Криму води Керченської протоки (як і Азовського моря) є внутрішніми водами України і Російської Федерації. Цей правовий статус протоки закріплено все ще чинним Договором між Україною і РФ про співробітництво у використанні Азовського моря і Керченської протоки, підписаним, до слова, під "тузлинським" тиском Росії 24 грудня 2003 року (ратифікований законом України від 20 квітня 2004 р. №1682-ІV)", - пише автор.

Читайте також: Росії не вистачає поромів для Керченської переправи через санкції ЄС: літній сезон в Криму під загрозою

Крим, виходячи з нинішнього законодавства РФ, "увійшов" до складу Росії, але не Керченська протока! Вона як і раніше - спільний для використання водний простір, де односторонні дії неможливі, а всі питання використання акваторії протоки мають вирішуватися за згодою сторін.

І незважаючи на запевнення президента Петра Порошенка, що боротися на кримському фронті Україна сьогодні може тільки дипломатичними та юридичними методами, у відповідь на початок будівництва мосту з боку України не було навіть кволої заяви МЗС. Не кажучи вже про введення економічних санкцій і підготовку позову до суду у відповідь на зухвале порушення міжнародного права.

Як відомо, морські судна, що проходять через Керченську протоку, сплачували канальний збір Керченському морському торговельному порту. "Це обов'язковий платіж (збір), що стягується з торговельних судів за користування транзитними й підхідними до портів каналами; різновид портового збору. Сплачується при кожному проходженні каналу в один кінець, - нагадує Андрій Клименко, голова наглядової ради фонду "Майдан іноземних справ". - Це багато сотень суден на рік і мільйони доларів. Нині канальний збір фактично сплачують судна багатьох країн не в бюджет України, а в бюджет держави-окупанта. Зокрема, це стосується морських суден, що прямують в українські порти на Азовському морі -Бердянськ і Маріуполь - або з них. З поля зору держави геть-чисто зникло також використання рейдових причалів (стоянок) - районів акваторії Керченської протоки, на яких ведеться рейдова перевалка нафтопродуктів і сипучих вантажів. Плата за це також надходить у Керченський морський торговельний порт".

Нагадаємо, що на цей порт поширюються санкції Європейського Союзу у зв'язку з його незаконною експропріацією окупантами. Таким чином, вважає експерт, увесь цей комплекс проблем - Керченський міст, статус Керченської протоки й Азовського моря - мають стати предметом серйозної дипломатичної і правової роботи МЗС і Міністерства юстиції України.

"Кінцева мета цієї роботи абсолютно зрозуміла - унеможливити нахабне використання Росією (як державою-агресором і окупантом) територіальних вод України й отримати компенсацію різних видів збитку: як фінансового, так і екологічного", - каже А.Клименко.

Докладніше читайте в статті Валентини Самар Невидимий коридор у свіжому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі