«Транспортний безвіз» між Україною і Євросоюзом продовжили до кінця 2025 року, повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль. Тобто на цей період українським перевізникам не потрібно буде отримувати спеціальні дозволи.
«Це вже четверта пролонгація Угоди, яка демонструє свою результативність та ефективність. Український експорт дорогами до ЄС збільшився на 42%, імпорт автотранспортом до України — на 37%», – додав Шмигаль.
Прем’єр-міністр пояснив, що «транспортний безвіз» є частиною секторальної інтеграції України до Європи та передумова вступу нашої держави до Європейського Союзу.
Раніше міністр закордонних справ Литви Кястутіс Будріс заявив, що для України 2030 рік – це крайній термін вступу до Євросоюзу. Він пояснив, що саме цей рік має стати дедлайном для впровадження відповідних змін.
Своєю чергою високопоставлені дипломати зі Швеції, Фінляндії, Данії, Латвії, Литви та Естонії закликали Брюссель виробити «конкретні пропозиції щодо того, як рішуче просувати процес вступу України». З такою заявою представники шести країн виступили на тлі зростаючих побоювань, що Угорщина прагне підірвати шанси Києва.
У березні 2025 року Угорщина вкотре виступила проти більшості країн блоку, відстоюючи свою позицію щодо сповільнення євроінтеграції України та припинення військової допомоги Києву. Будапешт пропонує створити так звану «буферну зону» між ЄС та Росією, що, на його думку, відповідатиме інтересам обох сторін.
Своєю чергою угорський прем’єр Віктор Орбан заявляв, нібито угорці за допомогою так званих національних консультацій самі висловляться щодо того, чи хочуть вони приєднання України до ЄС. У відповідь на це віцепрем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції — міністерка юстиції України Ольга Стефанішина вказала, що бажання Орбана провести опитування є лише невеличкою перепоною, яка не завадить відкрити всі переговорні розділи про вступ вже цього року. Рішення про членство України, за словами Стефанішиної, вже ухвалене.