Україна стане пріоритетною для ЄС в новій мережі постачання продукції — Стефанішина

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Україна стане пріоритетною для ЄС в новій мережі постачання продукції — Стефанішина © Офіс президента
До 2050 року Євросоюз має намір вдвічі наростити обсяги вантажних перевезень саме залізницею. 

14 грудня Єврокомісія оголосить про оновлення стратегічної мережі маршрутів та ланцюжків постачання продукції до країн Євросоюзу, - про це ZN.UA повідомила віцепрем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина.

За її словами, мережа TEN-T (Trans-European Network Transport) - це визнані і підтверджені маршрути для транспортування продукції - залізничні, дорожні і повітряні. І вони будуть змінюватися з огляду на вимоги "Зеленого курсу", якого країни ЄС взялися реалізовувати, щоб знизити викиди парникових газів і зробити ЄС кліматично нейтральним до 2050 року.

"Старт оновлення цих маршрутів буде анонсований 14 грудня. Але паралельно з цим минулого тижня Єврокомісія анонсувала запуск стратегії Global Gateway. Ця стратегія покликана зміцнити ланцюжки постачання і головне - скоротити їх. Тому ми тут якраз є пріоритетною країною з точки зору скорочення відстаней для транспортування продукції і розміщення кліматично нейтральних виробництв на території України", - зазначила Стефанішина.

Вона додала, що наразі популярними в ЄС є тренди з перенесення виробництв в Україну для того, щоб було ближче і легше постачати продукцію в країни східної частини Євросоюзу.

Вона також підкреслила, що усі ці зміни відбуваються в рамках нової європейської стратегії сталої і розумної мобільності (Sustainable and Smart Mobility Strategy). Стратегія передбачає не лише скорочення відстаней доставки продукції, а й системного витіснення автомобільного транспорту залізничним. За словами Стефанішиної, до 2050 року Євросоюз має намір вдвічі наростити обсяги вантажних перевезень саме залізницею по усіх країнах союзу, а також в втричі збільшити перевезення пасажирів швидкісними залізничними маршрутами. Орієнтир на залізницю був озвучений на глобальній кліматичній конференції ООН у Глазго в листопаді поточного року. За даними досліджень, оприлюднених у Глазго, кожна тонна вантажу, перевезена залізницею, на 76% чистіша за обсягами викидів парникових газів, ніж при перевезенні вантажівками.

"У нас наразі основним транспортом, який доставляє продукцію до країн ЄС є автотранспорт. Пріоритизація залізничних перевезень означатиме для нас - стимулювання великого будівництва у сфері залізниці. І це вже було анонсовано. А також це означатиме - включення українських залізничних шляхів, які відповідають європейським стандартам, в мережу TEN-T. Тобто Україна в розумінні логістичних маршрутів фактично стає частиною Євросоюзу. Ми вже подали запит на включення деяких залізничних маршрутів України до мережі TEN-T, а також включення річок Дніпро і Південний Буг до цієї мережі", - зазначила віцепрем'єрка.

Стефанішина нагадала, що в країнах ЄС є практика стимулювання податковими пільгами вантажовласників, які транспортують свої товари залізницею. За її словами, Україна теж запроваджуватиме у себе подібні практики, щоб створити додатковий стимул для переходу вантажного трафіку з автомобільного на екологічніший залізничний транспорт.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі