За словами Тюшки, імплементація угоди в Україні стикається з низкою негативних соціально-політичних, економічних та юридичних проблем.
"Попри це, суттєвий прогрес спостерігається у багатьох сферах", - зазначив Тюшка.
Він наголосив на тому, що у різних міністерств України існує низька здатність співпрацювати у сфері здійснення реформ.
"Стурбовані тим, що взаємодія між кабінетом міністрів та парламентом не регулюється конкретним механізмом щодо реалізації зони вільної торгівлі", - зазначено у документі.
Окрім того, в Україні стабільно відбуваються не всі реформи, а деякі з них взагалі можуть скасувати. Зокрема до таких відноситься реформа децентралізації.
"Одним з прикладів реформи, яка, ймовірно, може бути скасована, є децентралізація. Деякі реформи, зокрема, у сфері антикорупції та правосуддя, можуть бути незакінчені або призупинені через майбутні парламентські і президентські вибори", - заявив Тюшка.
Під час засідання депутати Європарламенту багато обговорювали корупцію в Україні. Зокрема Галер згадав про те, що німецька газета Süddeutsche Zeitung опублікувала матеріал, у якому йшлося про спричинені корупцією щорічні втрати української митниці у розмірі близько 4,5 мільярдів євро.
Разом з тим євродепутат із Великої Британії Чарльз Теннок поцікавився, як в Україні відбувається процес деолігархізації та запровадження Вищого антикорупційного суду.
Також у документі щодо асоціації Української держави з ЄС зазначено, що "існуюча судова система в Україні як і раніше залишається неефективною, корумпованою та заполітизованою".
"Вітаємо роботу, вже виконану Національним антикорупційним бюро (НАБУ), але вказуємо на проблематичне втручання генерального прокурора; підкреслюємо важливість незалежності спеціального прокурора з боротьби проти корупції", - йдеться у проекті доповіді.
Разом з тим Галер повідомив про свою стурбованість щодо можливого негативного впливу передвиборчої кампанії на процес імплементації угоди про асоціацію України з ЄС.
"Ми бачимо, що ентузіазм чотирирічної давності значно зменшився триваючою корупцією і повсякденними труднощами життя в Україні. Прогрес від реформ поки що не має позитивного ефекту на щоденне життя людей", - сказав він.
До 11 вересня у проект доповіді можуть внести поправки. За словами Галера, у документ можуть додати висновки щодо сфери навколишнього середовища, зокрема, вирубки лісів. Також у проекті доповіді можуть з'явитися висновки щодо проведення місцевих виборів.
Угода про асоціацію між Україною та ЄС набула чинності в повному обсязі з вересня поточного року. Хоча певні значні та значущі її частини діяли в Україні ще з 2014 р. З 1 січня 2016-го року в режимі тимчасового застосування запроваджено положення Угоди у частині розвитку зони вільної торгівлі. Положення документу застосовуються і в інших сферах суспільних відносин. Наразі вже можна зробити попередню оцінку процесу їх реалізації.
Раніше президент України Петро Порошенко анонсував внесення до Верховної Ради законопроекту, що закріплює в Конституції курс євроатлантичної інтеграції України. Відповідний документ президент має намір внести у парламент до початку 9-ї сесії.
Детальніше про проблеми з впровадженням Угоди про асоціацію України та ЄС читайте у матеріалі Володимира Устименка "Угода про асоціацію з ЄС: можливості та ризики" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".