Територіальні органи виконавчої влади перш за все не зацікавлені в інституті префектів — Коліушко

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Територіальні органи виконавчої влади перш за все не зацікавлені в інституті префектів — Коліушко © Український кризовий медіа-центр
 Асоціація міст України виступає категорично проти кількох пунктів законопроєкту №4298. 

Асоціація міст України (АМУ) вважає надлишковим додавання ще одного контролюючого органу державної влади — префекта — до вже існуючих 36-х контролюючих органів. Голова Центру політико-правових реформ (ЦППР) Ігор Коліушко в інтерв'ю редакторці відділу внутрішньої політики Інні Ведерніковій зазначив, що законопроєкт №4298 найменше потрібен саме тим територіальним органам, про які згадує АМУ.

Він пояснив, що в такому випадку уряд через систему зворотного зв’язку отримає реальну картину того, що відбувається на місцях. 

"Міністри зазвичай зацікавлені в тому, щоб об’єктивна інформація йшла лише їхніми каналами. А тут ця інформація надходитиме по іншій лінії. Відповідно, дані звірятимуть", - вказує експерт.

Голова ЦППР наголошує, що ні територіальні органи влади, ні міністерства не зацікавлені в контролі. За його словами, останні "дуже ревниво ставляться до таких речей".

"Офіс президента — тим більше, бо монарха ставлять у законні рамки", - додає він.

Окрім цього, Коліушко повідомляє, що в законі чітко зазначено, що голова міської державної адміністрації не має права здійснювати нагляд там, де вже діють спеціалізовані органи контролю (казначейство, поліція, прокуратура). Експерт зауважує, що вищезазначені органи не перетинаються з повноваженнями голови МДА.

"Вони не можуть опротестовувати його рішення — й навпаки", - зазначає Коліушко.

Асоціація міст України також має інші претензції до законопроєкту №4298, зокрема, щодо:

  • механізму призупинення головою міської державної адміністрації актів органів місцевого самоврядування (нещодавно голова профільного підкомітету Віталій Безгін повідомив, що відкликав цю власну поправку);
  • повноважень голови МДА отримувати статистичну інформацію та інші відомості від держорганів, органів місцевого самоврядування, установ та підприємств;
  • видання розпоряджень головою МДА, які органи місцевого самоврядування зобов'язані виконати в частині дотримання бюджетного законодавства;
  • здійснення місцевими державними адміністраціями управління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, а також укладання й розривання головою МДА контрактів із керівниками таких підприємств і установ;
  • призначення на посади та звільнення із них керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, за погодженням із головою відповідної адміністрації.

Реформа децентралізації в Україні стала найуспішнішою, за версією європейських партнерів. Однак, навіть попри те, що місцева влада отримала гроші та повноваження, подальші зміни все ж стали на паузу. Зокрема, центральна та місцева влада по різному бачать держнагляд і завершення децентралізації. А проєкт закону №4298, який і має завершити реформу, заблоковано в комітеті.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі