Скільки отримують мери: експерти порівняли зарплати українських сіті-менеджерів

ZN.UA Ексклюзив Інфографіка
Поділитися
Попри низькі зарплати, мери не поспішають залишати посади, а з бізнесу йдуть номінально.

Українські мери оперують мільярдами, але мають мізерні оклади. Встановлюючи оклади мерам, уряд орієнтувався на кількість населення міст, але на практиці вона відрізняється в рази навіть в містах з однаковою кількістю населення.

«Рух ЧЕСНО» проаналізував, які зарплати отримують мери обласних центрів і хто вирішує, скільки зароблятиме менеджер, який оперує мільярдними бюджетами українських міст.

Деякі мери обласних центрів отримують дуже смішні суми, так, ексдепутат Ігор Колихаєв, якй заробляв у парламенті близько 35 тисяч гривень на місяць, тепер керує Херсоном і отримує близько 16 тисяч. А середній заробіток мера Запоріжжя Володимира Буряка на 100 тисяч вищий, ніж зарплата мера Херсона.

Загалом середній заробіток мерів обласних центрів - 53 тисячі на місяць, пишуть аналітики «ЧЕСНО» Катерина Березюк і Сергій Нікітенко у статті для читачів ZN.UA.

«Дохід міського голови тільки на декілька відсотків корелюється з чисельністю населення міста. Наприклад, у Андрія Садового середній заробіток становить 33,5 тисячі грн, хоча Львів за населенням майже дорівнює Запоріжжю, а в мільйонній Одесі Геннадій Труханов отримує трохи менше від 23 тисяч грн на місяць», - пишуть автори.

Рух ЧЕСНО

Водночас мер найменшого обласного центру України Ужгорода Богдан Андріїв отримує 55,2 тисячі грн на місяць, керуючи громадою чисельністю 115,5 тисяч. Бюджет найменшого обласного центру становить 1,4 млрд грн.

Аналіз даних всіх зарплатах мерів показує: розмір бюджету міста аж ніяк не впливає на рівень винагороди мера. Наприклад, Владислав Атрошенко в Чернігові з населенням 286 тисяч і бюджетом 2,9 млрд грн отримує 63,3 тисячі грн, тоді як Руслан Марцинків з Івано-Франківська, який характеризується майже такими самими показниками, має 39,2 тисячі.

«Єдиний виняток – мер Херсона, що декларує мільйони гривень, але має низьку зарплатню. У цього міста найменший бюджет із-поміж усіх міст України із більш ніж 300 тисяч населення і найскромніші заробітки мера», - зазначають автори.

Також нижчу від середньої серед мерів зарплату отримують міські голови Полтави (48,2 тисячі грн), Житомира (29,5 тисяч), Чернівців (49,4 тисячі) та Сум (43,9 тисячі).

А ось помічники і радники мерів міст коштують платникам податків дорожче. «Міський голова Житомира Сергій Сухомлин вважає, що зарплати йому вистачає, але зізнається, що у його заступників – вища», - наголошується в матеріалі.

Рух ЧЕСНО

Трохи вище середньої зарплата у керівника столиці Віталія Кличка - 59,5 тисяч гривень. Стільки сіті-менеджер отримує, відповідаючи за розподіл і виконання 60-мільярдного бюджету, комфорт і безпеку кількох мільйонів городян.

За чотири роки ситуація в Україні кардинально змінилася в бік зростання зарплат більшості мерів. Якщо в 2017 році зарплата Володимира Буряка перевищувала середню вшестеро, то тепер середню по регіону вона перевищує у 8,3 рази. Мер Миколаєва чотири роки тому отримував зарплату, в 2,7 рази вище середньої, а тепер отримує вчетверо вище.

Але є випадки і протилежного характеру. Мер Львова Андрій Садовий отримував в 6,47 рази більше середньої зарплати, а тепер отримує в 2,8 рази більше. Руслан Марцинків заробляв в 5,45 рази більше, ніж середній житель Івано-Франківська, - а став отримувати в 2,4 рази більше.

«Попри низькі зарплати, мери не поспішають залишати свої посади, а з бізнесу йдуть номінально. Практично завжди балотуються на наступний термін, бо доступ до бюджету дає можливість жити на широку ногу, у тому числі й на виборах, і легко їх вигравати. А потім – продовжувати освоювати підряди на потрібні фірми», - наголошують експерти.

Тому справа навіть не в зарплаті, а в системі, невід'ємною частиною якої є і незбалансована оплата праці міського голови. Заробітна плата мера має бути достатньою, щоб містом могли керувати не лише політики, які мають свій бізнес і доступ до бюджету громад, підсумовується у матеріалі.

Хто вирішує, скільки платити мерам? Чому їх заробітні плати відрізняються в рази, і мер маленького міста може отримувати більше, ніж управлінець в мегаполісі? Що має превалювати - оклад або премії з надбавками? Як може вирішити проблему закон про службу в органах місцевого самоврядування і чому його досі не прийнято? Читайте в статті Катерини Березюк та Сергія Нікітенка «Українські мери оперують мільярдами, але мають мізерні оклади» у ZN.UA.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі