У червні 2023 року на 100 найпопулярніших новинно-політичних Telegram-каналах було опубліковано 23 рекламні дописи, які були пов'язані з народними депутатами, свідчать результати дослідження Руху "ЧЕСНО".
За інформацією аналітиків, майже половина дописів висвітлювала діяльність Фонду Петра Порошенка, лідера партії “Європейської солідарності”. Останній проводить масштабну рекламну кампанію з використанням зовнішньої реклами.
Такі Telegram-канали як: “Труха”, “Харьков 1654”, “Харьков Life | Харків” розміщували “джинсу” про благодійну діяльність двох депутатів від партії “Слуга народу” — Олексія Красова та Павла Якименка.
Деякі канали поширювали “джинсу” однакового змісту про діяльність лідерки “Батьківщини” Юлії Тимошенко.
“Инсайдер UA” та “Украина Сейчас: новости, война, Россия” публікували дописи, що Тимошенко взяла участь у благодійному заході від благодійного фонду “Мистецька ініціатива”.
"Дані дослідження свідчать, що центральною темою реклами політиків нині є їхня благодійна діяльність. Хоча відстежити, чи дійсно певний допис був замовлений та оплачений, майже неможливо, оскільки, на відміну від Facebook, Telegram не має бібліотеки реклами", - йдеться в повідомленні.
Аналітики Руху ЧЕСНО також зафіксували серію дописів із закликом підписуватись на канали, в тому числі представників партії "ЄС" Ірини Геращенко та Олексія Гончаренка. Дописи про них охопили 34 різні канали, що часто симпатизують “ЄС”.
Гончаренко зазначив, що ця рекламна інтеграція відбувається регулярно та на бартерній основі.
Після ребнедингу і перетворення на Х компанія Twitter почала знижувати ціни на рекламу, щоб повернути бренди, що пішли.