Як пише в своїй статті для ZN.UA Сергій Рахманін, згідно "реформb" РНБО, де-юре Турчинов стає координаторів діяльності колегіального органу, а де-факто - керманичем. Тобто, іншими словами, нова редакція профільного закону перетворює Радбез на центр реального політичного впливу, а його секретаря - нав фігуру, яку можна порівняти за вагою з президентом, прем'єром і спікером.
Як йдеться в статті, суть пропонованих нововведень складається з декількох параметрів. По-перше, якщо раніше РНБОУ тільки розглядала питання, що стосувалися сфери безпеки і оборони і подавала президенту відповідні пропозиції, то тепер вона уповноважена ще й приймати рішення. А ці рішення стосуються проектів державних програм, доктрин, директив, наказів, законів.
Якщо у попередній редакції Радбез здійснювала поточний контроль над діяльністю органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони, то згідно з новою редакцією, вона повинна буде координувати і контролювати діяльність цих органів.
Крім цього вона повинна здійснювати координацію і контроль над діяльністю виконавчих органів у сфері протидії корупції, забезпечення громадського порядку та боротьби зі злочинністю.
"Згідно з нововведеннями, апарат Ради національної безпеки стає юридичною особою, а його робота здійснюється у відповідності зі спеціальним регламентом РНБОУ, який затверджується Указом президента", - йдеться в статті.
Крім того, істотно уточнюються повноваження секретаря Радбезу. Згідно редакції, прийнятої у першому читанні, він подає президенту на затвердження положення про апарат Радбезу, його структуру та штатний розпис.
Здійснює в період між засіданнями Ради безпеки координацію і контроль над виконанням рішень Ради, центральними і місцевими органами виконавчої влади, правоохоронними органами, військовими формуваннями і т. д. і т. п.
Організовує роботу ставки Верховного головнокомандуючого в разі її створення. Бере участь у розгляді пропозицій щодо кандидатур на посади в органах державної влади, діяльність яких пов'язана з питаннями національної безпеки і оборони, а також вносить на розгляд президента пропозиції щодо призначення та звільнення керівництва військових формувань і правоохоронних органів та інше.
Як йдеться в статті, ці та інші нововведення в закон вже викликали подив у правознавців і головного науково-експертного управління Верховної Ради. У своєму висновку парламентські юристи звернули увагу на те, що деякі з новоявлених повноважень Радбезу просто не можуть бути віднесені до її компетенції.
Детальніше про нововведення до закону про РНБО, а також висновки юристів про порушення, читайте у статті Сергія Рахманіна "Союз уповільненої дії" у свіжому випуску газети "Дзеркало тижня. Україна".