Річкові перевезення – найдешевший і найбільш екологічний спосіб доставки вантажів. В Україні зношеність основних фондів внутрішніх водних шляхів – понад 75 %. Судноплавні шлюзи Дніпровського каскаду - в критичному технічному стані. А потенціал річкових перевезень використовується не більше ніж на третину. Повідомляє Ліга Бізнес.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій наголосив, що в минулому році обсяг річкових перевезень склав близько 11,79 млн т, в той час як об'єм потенційної вантажної бази становить близько 60 млн т з ростом до 80 млн т до 2030 року.
За його словами, якщо депутати приймуть законопроєкт 1182-1-д "Про внутрішній водний транспорт" у цілому, річка може стати рушієм розвитку української економіки (очікувана частка внеску до ВВП 0,1 %). Це буде вигідно і для держави, і для бізнесу – зазначає Криклій. При переорієнтації всього додаткового обсягу вантажу на ВВТ економічний ефект для України становитиме + 19,17 млрд грн., а для бізнесу + 16,816 млрд грн.
Що ж дозволить прийняття цього закону?
- Стабільне фінансування внутрішніх водних шляхів: підвищиться пропускна спроможність Дніпра, можна буде перевозити 45 млн т вантажів на рік. Крім того, це забезпечить розвиток пасажирських перевезень, в т.ч. міжнародних.
- Стимулювання суднобудування, створення нових робочих місць і відновлення підприємств.
- Дасть можливість економити до 1 млрд грн протягом 4 років на ремонті автодоріг і розвантажить їх.
- Безкоштовне проходження шлюзів, часткове звільнення суден внутрішнього плавання від портових зборів.
- Лібералізація ринку, допуск суден під іноземним прапором, стимулює міжнародну торгівлю й демонополізує річкові перевезення.
- Розвиток міжнародного водного шляху із Білоруссю Е-40, який дасть додаткові 7 млн тонн вантажів на рік.