3 Андрієм Павловським і Олександр Бригинцем законопроекті "Про внесення зміни до статті 26-1 Закону України "Про дорожній рух" (щодо тимчасового обмеження або заборони руху транспортних засобів).
Депутати пропонують встановити часове обмеження або заборони рух транспортних засобів, пішоходів на окремих ділянках вулиць, автомобільних доріг не раніше ніж за п'ять хвилин до і скасовувати не пізніше ніж через одну хвилину після проїзду осіб, які користуються привілеями у русі. До таких осіб належать президент, прем'єр-міністр і голова парламенту.
Також політики пропонують заборонити обмежувати або забороняти рух транспорту для організації проїзду чиновників в робочі дні з 7:30 до 9:00 і з 17:30 до 19:00.
У пояснювальній записці до законопроекту сказано, що в Україні склалася усталена практика надання вузькому колу осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, привілейованих прав під час перевезення автомобільним транспортом, внаслідок чого створюються штучні обставини, за яких права інших учасників дорожнього руху істотно обмежуються. "Така практика є антиконституційною, антидемократичною, характерною для країн з нерозвиненим громадянським суспільством і є причиною громадського невдоволення", - кажуть депутати.
Чинна редакція закону дозволяє обмежувати або забороняти рух під час проїзду перших осіб держави на 13 хвилин (обмеження встановлюється за 10 хвилин до і скасовується через три хвилини після проїзду кортежу). "Зупинка дорожнього руху на 13 хвилин в години найбільшої інтенсивності руху, у так звану годину пік, коли громадяни їдуть на роботу і повертаються додому, породжує істотні наслідки морально-психологічного, економічного та екологічного характеру", - переконані депутати.
Також, за їхніми словами, у зв'язку з перекриттям доріг порушується дисципліна трудового дня, оскільки через запізнення працівники несвоєчасно приступають до виконання своїх професійних обов'язків. Внаслідок простою в заторах великої кількості транспорту збільшуються викиди в атмосферу продуктів згоряння автомобільного палива. "Через втрату можливості ефективно використовувати свій час люди відчувають себе у стресовому пригніченому стані", - йдеться в законопроекті.
У законодавчій ініціативі наводяться приклади, що в Німеччині кортеж канцлера зобов'язаний дотримуватися всіх правил дорожнього руху, у Франції кортеж президента також дотримується правил дорожнього руху, а на перехрестях користується такими ж перевагами при проїзді, як автомобіль медичної допомоги або пожежна машина. За такими ж нормами регулюється перевезення автомобільним транспортом керівників держав Великобританії, Австрії, Бельгії тощо.
Нагадаємо, раніше прем'єр-міністр України Микола Азаров доручив розробити зміни до законодавства, які передбачають посилення відповідальності для водіїв, які не надають перевагу в русі швидкій допомозі. Азаров вимагає жорстко карати тих, хто навмисне заважає руху машин швидкої допомоги, грубо ігноруючи Правила дорожнього руху.
Варто відзначити, що до спецавтомобілів, у яких є переваги в русі, і про які говорить прем'єр-міністр, окрім карет швидкої допомоги належать і машини з кортежів перших осіб. Нерідко медики вимушені стояти у заторах і втрачати дорогоцінний для хворих час через перекриті для проїзду VIP-ів дороги. У разі прийняття ініційованих Азаровим змін до ПДР, водіїв стануть дужче карати, у тому числі і за те, що вони занадто довго звільняють дорогу для президента або прем'єр-міністра. !zn
Читайте також:
Кортеж ДАІ з чиновниками у Криму мало не протаранив автомобіль, спровокувавши ДТП (відео)
ДАІ попросила водіїв не їхати до Ялти у найближчі три дні: там буде Янукович і автоперегони
ДАІ: Кортежі чиновників можуть порушувати правила дорожнього руху
У ДАІ зацікавилися їздою регіонала Лук'янова зі швидкістю до 240 км/год