Рада ухвалила за основу законопроєкт про національний спротив

Доповнено
Поділитися
Рада ухвалила за основу законопроєкт про національний спротив © Василь Артюшенко, ZN.UA
Зеленський визначив документ як невідкладний.

Верховна Рада ухвалила за основу президентський законопроєкт №5557 “Про національний спротив”. Документ підтримали 318 депутатів.

“Закладена у проєкті Закону концепція реалізується шляхом розбудови потужної територіальної оборони та створення руху опору, які разом з підготовкою громадян України до захисту держави формують систему національного спротиву. Цей проєкт Закону надає визначення національного спротиву, територіальної оборони, руху опору, підготовки громадян України до національного спротиву та інших пов'язаних з ними понять”, - йдеться у пояснювальній записці. 

Документ передбачає залучення широких верств населення України до захисту своєї країни. 

Документ визначає, що національний спротив – це складова всеохоплюючої оборони України, що включає в себе комплекс заходів, які організовуються та здійснюються в мирний час і в особливий період в Україні з метою максимально широкого залучення громадян України до дій, спрямованих на забезпечення воєнної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності держави, стримування і відсіч агресії та завдання противнику неприйнятних втрат, з огляду на які він буде змушений припинити агресію проти України.

Складовими національного спротиву документ визначає  територіальну оборону, рух опору та підготовку громадян України до національного спротиву. Метою національного спротиву є підвищення рівня стійкості та обороноздатності держави, надання обороні України всеохоплюючого характеру, сприяння забезпеченню готовності громадян України до національного спротиву. 

Завданнями територіальної оборони визначено: 

  • участь у посиленні охорони та захисті державного кордону; 
  • участь у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків ведення воєнних (бойових) дій;   
  • участь у підготовці громадян України до національного спротиву; 
  • участь у забезпеченні умов для безпечного функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування та органів військового управління;  
  • участь в охороні та обороні важливих об'єктів і комунікацій, інших критично важливих об'єктів інфраструктури, визначених урядом; 
  • забезпечення умов для стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) або їх перегрупування; 
  • участь у забезпеченні заходах щодо тимчасової заборони або обмеження руху транспортних засобів і пішоходів поблизу та в межах зон/районів надзвичайних ситуацій та/або ведення воєнних (бойових) дій;  
  • участь у забезпеченні заходів публічної безпеки і порядку у населених пунктах;  
  • участь у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану у разі його введення на всій території України або в окремих її місцевостях; 
  • участь у боротьбі з диверсійно-розвідувальними силами, іншими збройними формуваннями агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями; 
  • участь в інформзаходах щодо підвищення рівня обороноздатності держави та на протидію інформаційним операціям агресора (противника). 

Завданнями руху опору визначено: 

  • формування осередків руху опору та набуття ними відповідних спроможностей;  
  • перешкоджання діям військ (сил) агресора (противника);  
  • участь у проведенні спеціальних (розвідувальних, інформаційно-психологічних тощо) операцій. 

Також документ передбачає, що завданнями підготовки українців до національного спротиву є

  • сприяння набуттю громадянами України готовності до виконання конституційного обов'язку щодо захисту держави, її незалежності та територіальної цілісності;  
  • військово-патріотичне виховання громадян України;  
  • підготовка населення до умов життєдіяльності в районах ведення (воєнних) бойових дій.

Передбачається, що територіальна оборона складатиметься з військової, цивільної та військово-цивільної складових. 

Зокрема, військова складова включатиме органи військового управління, військові частини Сил територіальної оборони ЗСУ, інші сили і засоби сил безпеки та сил оборони, які залучаються до виконання завдань територіальної оборони. 

Цивільна складова включатиме державні органи, органи місцевого самоврядування, добровольчі формування територіальних громад, які залучаються до територіальної оборони. 

Військово-цивільна складова включатиме штаби зон (районів) територіальної оборони.  

Згідно з законом, ведення руху опору планується здійснювати в особливий період на тимчасово окупованій території України, а також території України, яка захоплена агресором (противником) під час збройної агресії проти.  

Водночас розгортання територіальної оборони по всій України або в окремих її місцевостях планується здійснювати: 

  • з урахуванням розвитку суспільно-політичної ситуації у військово-сухопутних зонах та зонах (районах) територіальної оборони 
  • з урахуванням розвитку воєнно-політичної ситуації навколо України. 

Планується, що військові частини Сил тероборони утворюватимуться та функціонуватимуть: 

  • у кожній зоні тероборони та додатково у кожному місті, населення якого понад 900 тисяч мешканців, як бригади Сил тероборони ЗСУ; 
  • у кожному районі територіальної оборони та додатково в кожному адміністративному центрі області як батальйони Сил тероборони ЗСУ. 

Добровольчі формування територіальної громади планується утворювати з урахуванням ресурсних та людських можливостей відповідних ТГ. 

Комплектування органів військового управління, військових частин Сил тероборони має здійснюватися: 

  • у мирний час – військовослужбовцями за контрактом та за призовом особами офіцерського складу; 
  • в особливий період – військовослужбовцями за контрактом, за призовом особами офіцерського складу, військовозобов'язаними та резервістами.  

Добровольчі формування територіальних громад комплектуватимуться на добровільній основі. До їх складу зможуть ввійти громадяни, які: 

  • відповідають вимогам, встановленим Положенням про добровольчі формування територіальних громад;  
  • пройшли медичний, професійний та психологічний відбір;  
  • підписали контракт добровольця територіальної оборони. 

Основу добровольчих формувань ТГ складатимуть українці, які пройшли військову службу у ЗСУ або в інших військових формуваннях та правоохоронних органах. Тих, хто не проходив військової служби зараховуватимуть до складу добровольчих формувань тергромад після складання ними присяги добровольця територіальної оборони. 

Законопроєкт також забороняє у системі національного спротиву  діяльність політичних партій, включаючи агітацію або використання будь-яких предметів, на яких зображена символіка політсил.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі