За даними DT.UA, фракція "Слуга народу" зараз доукомплектовується мажоритарниками, які пройшли до Верховної Ради як самовисуванці. Мова йде про можливу набирання 49 депутатів.
Спочатку ідея Банковій полягала у формуванні з мажоритарників, які традиційно проявляють лояльність до будь-якої влади, окремої фракції. Проте складнощі при формуванні та використанні коаліції, а також виписуванні коаліційної угоди виявилися для Банкової меншими, ніж формат монофракції, що включає в себе кількість депутатів, яка забезпечує конституційну більшість
Передбачається, що в перший день сесії, 29 серпня, буде не тільки обрано президію Верховної Ради і склад нового Кабінету Міністрів, але і проголосований законопроект номер 7203 - про внесення змін до статті 80 Конституції України (щодо недоторканності народних депутатів України). З одного боку ухвалення закону відповідає одній з основних обіцянок Зеленського. З іншого - допоможе йому за рахунок правоохоронців контролювати монолітність фракції.
Законопроектом пропонується викласти статтю 80 Конституції України у новій редакції, яка скасовує положення, згідно з яким народним депутатам України гарантується депутатська недоторканність, і те, що народні депутати України не можуть бути без згоди Верховної Ради притягнені до кримінальної відповідальності.
Простою більшістю у 226 голосів 29 серпня депутати мають намір закріпити законопроект, підготовлений у свій час Петром Порошенком і який вже отримав висновок Конституційного суду України. Згідно з процедурою, закон, що змінює Конституцію, повинен отримати на наступній сесії конституційну більшість голосів у мінімум 300 голосів. І таке голосування заплановано на 3 вересня.
Зазначимо, що коли законопроект вийшов з Конституційного суду, до нього були зауваження. КСУ звернув увагу на те, що, "ухвалюючи рішення щодо скасування депутатської недоторканності, необхідно враховувати стан політичної та правової системи України - її здатність у разі повної відсутності інституту депутатської недоторканності забезпечити безперешкодне та ефективне здійснення народними депутатами України своїх повноважень, функціонування парламенту, а також реалізацію конституційного принципу поділу державної влади".
Конституційний Суд неодноразово підкреслював, що недоторканність народних депутатів - не особистий привілей, а необхідність забезпечення безпеки від незаконного втручання в діяльність депутата, безперешкодного та ефективного здійснення ним своїх функцій. Крім того, на наслідки повного скасування депутатської недоторканності звертала увагу Венеціанська Комісія, яка відзначала, що в політичній системі "з вразливою демократією, такою, як в Україні, повне скасування недоторканності може бути небезпечним для функціонування і автономії парламенту".
Згідно з законом про регламент ВРУ, перед остаточним прийняттям закону, що змінює конституцію (пункт 1 статті 150), депутати у разі наявності зауважень КСУ повинні направити законопроект на повторний розгляд. Закон про КСУ і сама Конституція не потребують повторної відправки законопроекту, тому щоб забезпечити правову чистоту прийняття закону про зняття депутатської недоторканності парламентарії повинні або направити законопроект на повторний розгляд до КСУ, або проголосувати і прибрати із закону про регламент ВРУ статтю, що вимагає повторного розгляду законопроекту в КСУ.
Конституційний суд України (КСУ) 7 червня 2018 року оприлюднив текст висновку про визнання конституційним законопроект №6773 про скасування депутатської недоторканності.Відповідне рішення було прийнято напередодні.
У ході перевірки законопроекту на відповідність вимогам статей 157 і 158 Конституції України КСУ встановив, що Верховна Рада VIII скликання протягом року відповідний законопроект не розглядала. І зміни в положення ч. 1 і 3 статті 80 Конституції України протягом строку своїх повноважень не вносила. Таким чином, він відповідає вимогам статті 158 Конституції України.
Крім того, на момент складання висновку в країні та окремих її регіонах не діяв військовий або надзвичайний стан, а запропоновані законопроектом зміни не являють загрози для територіальної цілісності і суверенітету України і не обмежують права і свободи людини, тому законопроект відповідає вимогам статті 157 КУ.
Але, незважаючи на те, що законність була дотримана, і законопроект відповідав всім вимогам, до повного прийняття справа так і не дійшла, хоча з декількох депутатів недоторканність знімалася, правда, окремими рішеннями ВРУ.