Народні депутати не підтримали у першому читанні законопроект "Про державну службу".
За відповідне рішення проголосували 197 нардепів, потім депутатам не вистачило голосів повернутися до розгляду проекту закону.
Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту №2490, документ розроблено з метою встановлення нових правових і організаційних засад державної служби як професійної, політично неупередженої діяльності на благо держави і суспільства, а також для забезпечення реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби.
Дія даного законопроекту поширюється на наступні посади держслужби: в секретаріаті Кабінету міністрів України, Адміністрації президента України, апаратах РНБО, Верховної Ради, секретаріатах Конституційного суду України, Вищої ради юстиції, ЦВК, Рахункової палати і в інших держструктурах на посадах не найвищого рангу.
Відповідно, дія законопроекту не поширюється на: Президента, членів Кабміну, народних депутатів України, суддів, працівників прокуратури, військових та ін.
Держслужбовців передбачається розділити на 3 категорії: категорія "А" (вищий корпус державної служби); категорія "Б" (керівники підрозділів); категорія "В"(інші посади державної служби). Законопроект передбачає 9 рангів державних службовців.
Закон в цілому визначає права і обов'язки держслужбовця, а також відповідальність за вчинення правопорушень або бездіяльність.
Наприклад, держслужбовець має право перед виконанням наказу від керівництва, у законності якого він сумнівається, отримати вимоги в письмовому вигляді і звернутися до вищестоящих органів для погодження наказу.
Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим законом.
Державна служба починається з моменту складення присяги державного службовця.
Згідно з проектом закону, державний службовець не має права бути членом політичної партії і агітувати за інші партії.
Також не допускається призначення на посаду державної служби особи, які перебувають у близьких стосунків з керівництвом.
Також державна служба припиняється у разі досягнення державним службовцем віку 60 (за чинним законодавством - у 65 років), якщо інше не передбачено законом.
Минулий закон про держслужбу №8306 був прийнятий ще в 2011 році, проте його набуття чинності щорічно відкладалося. У березні 2015 року Кабмін схвалив новий законопроект про держслужбу.