Презентований законопроект про місцеве самоврядування Гуріна приймати не можна - буде хаос — Слобожан

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Презентований законопроект про місцеве самоврядування Гуріна приймати не можна - буде хаос — Слобожан
Можливо тільки внесення змін, щоб привести у відповідність з видатковою частиною Бюджетного кодексу повноваження, які зараз є у місцевого самоврядування.

Глава профільного підкомітету Дмитро Гурін презентував в кінці лютого проект закону про місцеве самоврядування, перекресливши результати його шестимісячного обговорення.

"АМУ абсолютно переконана, що на даний момент якихось глобальних змін, а тим більше нового закону про місцеве самоврядування приймати не треба. Тому що на тлі процесів, що відбуваються (формування нових районів і передачі майна громадам) вдарити ще й по повноваженням - це буде больовий шок. Не можна відразу вводити нові маршрути, нових водіїв і нові правила. Це може привести до колапсу", - зазначив у своєму інтерв'ю ZN.UA виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан.

За його словами, якщо і вносити якісь зміни в закон, то - точкові. Перш за все необхідно вирішити проблему делегованих повноважень та їх фінансування. Привести у відповідність з видатковою частиною Бюджетного кодексу повноваження, які зараз є у місцевого самоврядування, і визначиться з повноваженнями районних рад відповідно до бюджетної децентралізації. Однак ці глобальні речі в законопроекті Гуріна не враховані.

«Зате там є особливо важливі новели про годування бездомних (без зазначення джерел фінансування), ведення сайтів громад і величезний блок, присвячений містобудуванню, - уточнює виконавчий директор ДКУ. - Ні, я за допомогу бездомним, але не за чужий рахунок. Розумієте? Більш того, закон про місцеве самоврядування не зобов'язаний забезпечувати «хотілки» забудовників, які лобіюють деякі народні депутати».

"Давайте швидко проведемо закон про місцеві державні адміністрації - державі потрібен скелет управління, а в заключні положення чинного закону про місцеве самоврядування внесемо уточнення в контексті вже прийнятих змін (ОТГ і нові райони). І, можливо, врегулюємо перманентний конфлікт між мером і радою: якщо рада оголошує недовіру меру, то вона сама повинна бути готовий піти на перевибори. Як і мер, якщо він оголошує недовіру раді. Нехай громада розсудить", - пропонує Слобожан.

Асоціація міст України (АМУ) об'єднує 929 громад, в яких проживає більше 85% населення країни. Вона стала одним з стейкхолдерів децентралізації, перебуваючи одночасно в статусі суб'єкта та об'єкта реформи.

Однак для чого так наполегливо згуртовується місцеве самоврядування? Чим керується Київ, продовжуючи «кошмарити» мерів силовиками? Чому на фінансової децентралізації в 2022 році можна поставити хрест? Навіщо громадам потрібні 80% прибуткового податку фізичних осіб (ПНФЛ) і на яких умовах? З якої причини тільки суд може стати реальним «префектом» на місцях? Звідки взявся фейковий законопроект про місцеве самоврядування народного депутата Гуріна, і інтереси яких забудовників лобіює цей законопроект? Хто насправді готує проект змін до Конституції і чому ОПУ збрехав про підписаний протокол з асоціаціями?

Детальніше читайте в інтерв'ю Інни Ведернікової з Олександром Слобожаном «Перед президентом розігрують ілюзію хорошою комунікації з місцевим самоврядуванням».

 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі