Для проїзду кортежу прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка у Києві відключають світлофори і перекривають автодороги, хоча глава уряду засуджував таку практику як ганебний пережиток часів попередніх урядів. Про це повідомляє Радіо Свобода у п'ятницю, 18 грудня.
Від Нових Петрівців, де прем'єр-міністр живе із сім'єю, і до будівлі Кабінету міністрів журналісти нарахували чотири перехрестя, на яких працівники ДАІ вимикали світлофори і перекривали рух транспорту, щоб Яценюк міг безперешкодно дістатися до робочого місця.
Співробітник ДАІ не на камеру поскаржився журналістам "Схем", що "нічого не змінилося, як перекривали автодороги, так і перекриваємо". У прес-службі Міністерства внутрішніх справ повідомили, що ніякі спеціальні заходи для проїзду кортежу прем'єр-міністра не влаштовуються, крім епізодичного регулювання руху у випадках надскладних пробок.
Прес-секретар Яценюка Ольга Лаппо заявляє, що "прем'єр-міністр не вживає надзвичайних заходів при пересуванні його автомобіля по місту".
Проте журналісти "Схем" близько тижня спостерігали за тим, як для проїзду Яценюка регулюють рух на дорогах столиці. Зокрема, найбільший затор через пересування кортежу Яценюка утворився на спуску по вулиці Грушевського в один з днів спостереження, 15 грудня: більше сотні автомобілів чекали, поки проїде прем'єр.
В Управлінні державної охорони на письмовий запит щодо підстав припинити рух відповіли, що "Відповідно до статті 261 Закону України "Про дорожній рух" від 30.06.1993 № 3353 - ХІІ безпечний та безперешкодний проїзд транспортних засобів, у яких пересуваються прем'єр-міністр України, забезпечується відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, які контролюють безпеку дорожнього руху, Управління державної охорони України шляхом запровадження тимчасових обмежень, заборони руху інших учасників дорожнього руху або його регулювання відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, які відповідають за безпеку дорожнього руху".
З перекриттям руху для проїзду кортежів чиновників, зокрема, боролися учасники Євромайдана. У різний час до Верховної Ради було подано кілька законопроектів, які пропонували обмежити час для перекриття доріг для проїзду чиновників.
Варто відзначити, що пропускна здатність для автомобільного потоку у Києві не розрахована на ту кількість машин, яка заполонила столицю упродовж останнього десятиліття. Будівництво нових транспортних розв'язок і заборона на в'їзд у центр міста вантажівок розв'язує проблему лише частково.
У транспортного колапсу є якісна економічна причина - концентрація фінансового і соціального капіталу відбувається у столиці. Якби на місцях відбувався бурхливий економічний розвій, навряд чи місто потерпало від 10-бальних автомобільних заторів.