Парламентський комітет з питань запобігання і протидії корупції розглянув президентський проект закону "Про Вищий антикорупційний суд" (7440) та альтернативні до нього законопроекти 7440-2, 7440-3, 7440-4.
Як повідомив член комітету, народний депутат з БПП Юрій Буглаг, за результатом розгляду "розпочалася робота по підготовці поправок до другого читання законопроекту".
"На базі комітету з питань запобігання і протидії корупції нам вдалось створити майданчик, на якому поєднати зусилля авторів усіх законопроектів про антикорупційний суд, науковців, народних депутатів – членів різних фракцій та комітетів, громадських активістів по розробці поправок, які б об'єднали Верховну Раду під час голосування за законопроект у другому читанні", - сказав він і додав, що "стислі терміни, про які нам часто нагадують наші міжнародні партнери, вимагають від нас саме такого підходу".
За словами народного депутата, фракція БПП рекомендуватиме ухвалити за основу проект закону про антикорупційний суд, поданий до парламенту президентом України: "Вже у цьому законопроекті мають бути враховані усі побажання міжнародних організацій, антикорупційних організацій та вироблена спільна, компромісна позиція".
Зокрема, фракція БПП погоджується, що участь міжнародних експертів в процесі відбору суддів стане додатковою гарантією прозорості процесу. Президент України та команда авторів законопроекту погоджується з ключовою роллю експертів у процесі формування суддівського корпусу Антикорупційного суду. Саме тому в документі міжнародні партнери отримали право вето на призначення кандидатів, якщо ті не відповідають критеріям. Такий підхід не суперечитиме Конституції України та принципам верховенства права.
Нагадаємо, МВФ офіційно заявив, що президентський законопроект про створення антикорупційного суду в його нинішній редакції порушуватиме зобов'язання України перед міжнародними партнерами в разі його прийняття.
Слідом за МВФ президентський законопроект розкритикував також Світовий банк.
Зауваження Венеціанської комісії до суду стосуються питань сфери юрисдикції суду, ступеню залучення міжнародних експертів до процесу відбору суддів, а також надто повільного процесу створення суду.