Україна не повинна давати дозвіл на переозброєння 3.
"Ми у жодному випадку не повинні погоджуватися на переозброєння Чорноморського флоту Росії. Адже він і так є загрозою для суверенітету України, а надсучасні види озброєнь на ЧФ створять ще більшу загрозу для України", - сказав він.
За його думку, переозброєння ЧФ і збільшення кількості бойових одиниць флоту посилить екологічну, економічну, а також гуманітарну небезпеку, яку російський Чорноморський флот і так створює своєю присутністю у Криму.
"Ми не знаємо, на якому театрі військових дій може бути використано Чорноморський флот, і це ще один чинник нестабільності і небезпеки, яка виходить від нього. Тому, я вважаю, потрібно повернутися до статусу-кво, тобто, до стану, який був до підписання ганебних Харківських угод", - заявив політик. І додав, що необхідно "вирішувати питання кабальних умов, в які нас поставили Харківські угоди".
"Ми не повинні обмінювати посилення присутності Росії в Криму на якісь свої умови, наприклад, інвентаризацію майна і землі, які орендує ЧФ. Адже Росія взагалі в цьому не зацікавлена - за 20 років інвентаризовано від сили кілька відсотків майна", - заявив В'ячеслав Кириленко.
- Україна не поспішає давати згоду на переозброєння Чорноморського флоту РФ
Він зазначив, що погоджуючись на переозброєння ЧФ і при цьому, виставляючи якісь умови Росії, "ми повторимо помилку 2010 року". "Підписуючи Харківські, ми погодилися на продовження реального перебування флоту в Криму в обмін на ефемерну знижку в ціні на газ, що розчинилася дуже скоро, у міру підвищення цін на блакитне паливо", - резюмував він.
Як повідомлялося, це питання було піднято російським міністром оборони 3.
Згідно з чинною домовленістю між двома країнами, Росія і Україна уклали базовий договір про умови перебування Чорноморського флоту Росії на території України у 1997 році, в ньому чітко обумовлені умови оренди російського флоту на території України, у тому числі зафіксована орендна плата в розмірі 98 млн доларів, а також термін перебування Чорноморського флоту РФ на території України до 28 травня 2017 року.
Вже у квітні 2010 року президенти України і Росії підписали "харківські угоди", які продовжили термін перебування ЧФ РФ в Криму ще на 25 років після 2017 року з можливістю його пролонгації ще на 5 років - до 2042-2047 років.
Існуюча юридична база не врегулює низку проблемних питань, що стосуються перебування російського флоту на території України. Зокрема, Київ і Москва досі ведуть переговори з приводу узгодження порядку переміщень, пов'язаних з діяльністю підрозділів ЧФ РФ поза місцями їхньої дислокації, використання гідрографічних об'єктів у Криму, а також порядку модернізації російського флоту.
Єдиним досягненням за останній час в правовому врегулюванні питання перебування ЧФ РФ у Криму стало підписання документа, що врегулював взаємодію сторін у питаннях запобігання надзвичайним ситуаціям в населених пунктах в місцях дислокації підрозділів російського флоту.
Перший заступник міністра оборони України 3 7 листопада заявив, що до 2012 року планується завершити переговори з питань модернізації ЧФ РФ, яка згідно з чинною правовою базою між країнами, повинна проходити суворо за принципом "тип на тип" і "клас на клас" за згодою української сторони. Крім того, у МЗС України повідомили, що Київ і Москва незабаром врегулюють питання пересування підрозділів ЧФ РФ поза місцями їхньої дислокації.
Ще одним проблемним питанням у переговорах щодо базування Чорноморського флоту Росії в Криму є сплата податків за ввезення товарів для ЧФ РФ, рішення якого досі не зрушили з місця. Москва як і раніше наполягає на звільненні від сплати такого податку, а у Києва - протилежна позиція. !zn
Читайте також:
Україна просить у Росії причал для свого єдиного підводного човна
Росія не хоче платити за ввезення на територію України товарів для ЧФ
Росія перевищила допустиму присутність своєї морської піхоти у Криму, - експерт