Основний законопроєкт "Про столицю України - місто-герой Київ" № 2143 (уже достатньо розкритикований у медіа) розділяє посади міського голови та голови КМДА, як того вимагає здоровий глузд, але другий отримує диктаторські повноваження для контролю над Київрадою та Київським міським головою.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Сергієнко, кандидат фізико-математичних наук, юрист, директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста". На його думку, стаття 21 законопроєкту без тіні сумніву наділяє голову КМДА правом опротестувати будь-який акт місцевого самоврядування. Крім того, він може вимагати "негайного усунення… недоліків, що не відповідають публічним інтересам територіальної громади".
"Запитання - як визначити ці "публічні інтереси"? (Наче у громади бувають "приватні"). Під таке розмите поняття можна за вуха притягти що завгодно. Голові КМДА дається тиждень, щоб зупинити кадрові призначення, два тижні - на зупинення актів індивідуальної дії та 30 днів - на зупинення актів нормативно-правового характеру. Тобто будь-яке рішення Київради може лежати 30 днів, доки державний уповноважений думатиме - пустити чи завернути", - зазначає експерт.
Детальніше про проблеми з розподілом влади в Києві читайте у статті Олександра Сергієнка "Налигач на столицю" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".