На цей момент створити міжнародний трибунал на підставі відповідної резолюції Ради Безпеки ООН, як це, приміром, було під час створення Міжнародного трибуналу для колишньої Югославії, політично неможливо, потрібно шукати інші міжнародно-правові шляхи створення нового трибуналу. Про це пише голова комітету ВР з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва Олександр Мережко у своєму матеріалі для ZN.UA.
І тут доречно розглянути кілька можливих юридичних конструкцій для створення трибуналу проти Росії:
1) створення трибуналу на підставі міжнародного договору з максимально можливим колом сторін;
2) створення трибуналу на підставі резолюції Генеральної Асамблеї ООН або рішення Комітету міністрів Ради Європи.
"Можливі й інші юридичні конструкції, - зазначає Мережко. - Головне, щоб трибунал мав в очах світової спільноти необхідну легітимність. Задля цього доцільно створювати його з участю авторитетної міжнародної організації, а також вводити до його складу представників різних систем права і різних цивілізацій. Тобто щоб склад трибуналу був максимально репрезентативним і не сприймався як суто західний".
Детальніше про це - у матеріалі доктора юридичних наук, професора та голови Комітету ВР з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва Олександра Мережка "Міжнародний трибунал для Путіна і його поплічників: як можна їх покарати" для ZN.UA.