На рекламу "уряду Гройсмана" витратили 35,94 мільйона гривень з коштів платників податків, передає рух "Чесно". Так, весною цього року уряд запустив гасло "Україна – це не просто місце на карті", просування якого оплачували з державного кошту. Також зовнішню рекламу для Кабміну розміщує громадська організація.
"Перше – це використання адмінресурсу, друге – обхід прозорих правил фінансування діяльності політиків. У Facebook Гройсман рекламує себе сам, а також завдяки маловідомим медіа й лояльним спільнотам на кшталт "GoGro", - додали у "Чесно"
Згідно з тендером на "Prozorro", у поточному році на друк газети "Урядовий кур'єр" виділено 19,5 млн гривень. Ця сума на 5 млн гривень перевищує минулорічні витрати. При цьому на спецвипуск газети, який має назву "Урядові новини" та містить рекламу уряду, заплановано витратити 13 461,1 тис гривень. Зазначено, що на доставку "Урядових новин" до читачів до грудня 2019-го за заплатять 6,8 мільйона гривень.
В Україні встановили три тисячі біл-бордів, які популяризували результати реформ децентралізації, освітньої та медичної реформ, а пізніше на них розмістили гасло "Україна – це не просто місце на карті". Така реклама з квітня до кінця липня коштуватиме 13,4 млн гривень. При цьому уряд у 2019 році купував зовнішню рекламу в середньому за 1,1 тисячі гривень за біл-борд.
Окрім того, Кабінет міністрів готов були віддати понад 4 млн гривень за рекламу в друкованих ЗМІ. Однак, тендер виграло ТОВ "Медіа Хаб", яке запросило 2,3 мільйона за просування уряду в 44-х медіа. Строк угоди – від 11 березня до 23 грудня 2019 року.
Також у 2019 році з'явилися приватні ініціативи, які популяризують "уряд Гройсмана". Так, виникла організація Громадський рух "Українська стратегія" та рекламні кампанії у Facebook від сторінки "GoGro". "Українську стратегію" заснували народний депутат від БПП Вадим Денисенко, міністр Кабміну Олександр Саєнко політик Євген Золотарьов.
"Ведення рекламної кампанії через громадську організацію є способом уникнення прозорого звітування про походження коштів на неї. Адже, якби для Володимира Гройсмана рекламу розміщували від імені партії, то мали б відзвітувати НАЗК про осіб, котрі фінансують цю діяльність", - зазначили в "Чесно".
Окрім того, у Facebook Володимира Гройсмана просувають такі сторінки:
- офіційна Facebook-сторінка прем'єра;
- сторінка партії "Вінницька європейська стратегія";
- сторінки маловідомих медіа.
Відомо, що Володимир Гройсман братиме участь в парламентських виборах. На сьогоднішній момент найбільш імовірний варіант - це створені нової партії, в якій квоти будуть розділені 50 на 50 з нинішнім "Народним фронтом".
Як повідомлялося, чинний президент України Петро Порошенко витратив на виборчу кампанії 585 мільйонів гривень, виступаючи при цьому єдиним донором. Більшість коштів Порошенко витратив на рекламу на телебаченні та зовнішніх ресурсах. Про це свідчить аналіз витрат Порошенка на передвиборчу агітацію у першому турі згідно його остаточного фінансового звіту.