Медіарух "Медіа за усвідомлений вибір" застерігає президента України Володимира Зеленського, його офіс та інших представників команди від подальших провокацій, спрямованих проти українських медіа. Заяву Медіаруха було опубліковано на сайті Detector Media у понеділок, 5 серпня.
Укладачі заяви нагадали, що 1 серпня ряд авторитетних видань та інформаційних агентств поширили новину про написану головою Офісу президента Андрієм Богданом заяву про відставку за власним бажанням. Фотокопію цього заяви кілька медіа отримали від джерела на Банковій. За даними DT.UA, фото журналістам розіслав заступник Богдана Кирило Тимошенко.
Наступного дня Зеленський підтвердив наявність такої заяви. А також заявив, що аналогічні заяви без дати написали й інші співробітники ОП.
У свою чергу, Богдан у коментарі "Радіо Свобода" заявив, що "журналісти ототожнюють себе із суспільством", але команді Зеленського вони не потрібні, так як ті "спілкуються з суспільством без посередників, без журналістів".
"Слід зауважити, що представники Офісу президента свідомо сприяли поширенню неправдивої новини: передали копію заяви одночасно кільком журналістам і протягом доби не підтверджували і не спростовували її достовірність. Отже, йдеться про цілеспрямовану провокацыю проти засобів масової інформації", - констатували автори заяви.
Ситуацію, коли офіційні особи і політики свідомо через медіа поширюють неправдиву інформацію, підриваючи тим самим довіру до ЗМІ, представники Медіаруху вважають неприпустимою.
"Особливе занепокоєння викликає реакція глави держави Володимира Зеленського, який не визнав некоректність дій своїх підлеглих", - йдеться в заяві.
Протиставлення безпосереднього спілкування політиків з громадянами за допомогою соціальних мереж і "опосередкованого" спілкування через ЗМІ є маніпуляцією, підкреслили в Медіарусі. Пояснивши, що обидві форми комунікації є необхідними складовими прозорості политическоцй діяльності.
"Контролювати політиків, задавати їм питання, у тому числі,незручні, і домагатися відповіді, - одна з головних завдань засобів масової інформації. А влада, у свою чергу, зобов'язана бути відкритою до медіа. Підзвітність влади суспільству через ЗМІ не можна замінити комфортним спілкуванням у соцмережах. Адже суспільство - це не тільки їх френди і фоловери", - резюмували автори заяви.
Медіарух було створено 5 лютого, коли ряд українських медіа, громадських організацій і журналістів підписали меморандум про створення руху "Медіа за усвідомлений вибір". Учасники Медіаруху зобов'язалися об'єктивно висвітлювати вибори й інші політичні процеси в країні, ретельно перевіряти поширювану інформацію, захищати один одного від можливого тиску з боку влади, політичних сил, фінансово-промислових груп, кримінальних структур тощо.
До Медіаруху приєдналися "Дзеркало тижня. Україна", "Новое время", "Цензор.НЕТ", "UA: Перший", "Українське радіо", "Громадське радіо", Liga.net, "Український тиждень", "5 канал", "Укрінформ", "Інтерфакс-Україна", ряд регіональних видань, журналістських колективів, медійних громадських організацій, журналістів і медіаекспертів – всього 63 підписанти.