Прямий підкуп виборців стає масовим. Кандидати-мажоритарники діють за принципом мережевого маркетингу. «Є десятники, є сотники, контролери», - стверджують у Комітеті виборців.
У Комітеті виборців України вважають підкуп виборців найпоширенішим і найнебезпечнішим порушенням в ході нинішньої кампанії. Про це на прес-конференції заявив глава правління КВУ Олександр Черненко, повідомляє ЛІГАБізнесІнформ.
Черненко зазначив, що основні порушення в ході нинішньої виборчої кампанії фіксуються саме у мажоритарних округах.
«Найбільш небезпечним ми вважаємо підкуп виборців, у тому числі і непрямий, коли ми говоримо про подарунки, дитячі майданчики, пайки. Це порушення, але я б не став перебільшувати вплив пайків на результати голосування. Більш небезпечний прямий грошовий підкуп, коли в руки дають грошові купюри», - сказав він.
За словами Черненка, найчастіше такий підкуп реалізується за принципом мережевого маркетингу: «Є десятники, є сотники, контролери. Якщо, наприклад, десятник залучає в цю мережу нових людей, він отримує бонуси. Таким чином створюються виборчі секти. Люди «підсаджуються» на грошову голку, і якщо кілька тисяч людей можна залучити на окрузі, це може дати гарантований виграш якогось кандидата».
В якості прикладу Черненко навів ситуацію на окрузі №16 у Вінницькій області, де балотується Оксана Калєтнік, від якої на зустрічах з виборцями людям передавали по 50 грн. А в Луганській області від кандидата Сергія Шахова людям навіть роздавали спеціальні книжки зі штрих-кодами, за якими можна відмітитися і отримати гроші. «Тому саме грошовий підкуп на багатьох мажоритарних округах може бути вирішальним. Ці вибори дуже споживчі. Виборець розчарований, він не бачить того, за кого хотів би проголосувати, а цей хоч гроші дає, - така психологія, і це явище стає масовими. Якщо його не зупинити, я відчуваю, що на мажоритарці багато кандидатів банально куплять виборців», - підсумував голова КВУ. !zn