Після запровадження санкцій США проти газопроводу “Північний потік-2”, для суден, залучених в проєкт, буде втрачено можливість навіть просто зайти на заправку в європейські порти. Шанси на подальшу модернізацію російських суден-трубоукладників на європейських корабельнях відсутні, пишуть Вадим Гламаздін та Олександр Харченко у статті для ZN.ua.
Експерти зазначають, що не менш сумно для “Північного потоку-2” виглядає і частина санкцій щодо тестування та сертифікації – згідно з європейськими правилами, без відповідної сертифікації та тестування проєкти на кшталт «Північного потоку-2» не можуть бути запущені в експлуатацію. Зовсім.
"Між тим, компаній, в принципі здатних провести таку сертифікацію, у світі вкрай обмежена кількість. Зазвичай така компанія супроводжує проєкт від стадії проєктної документації та до запуску в роботу. Тому заява DNV GL (компанії, яка працювала з «Північним потоком-2» над його сертифікацією) про вихід з проєкту створює шалені технічні проблеми автоматично. А реальна неможливість залучити жодну іншу міжнародну сертифікаційну компанію - додаткова “вишенька на торті” проблем ПП2”, - продовжують експерти, наголошуючи, що ймовірність запуску «Північного потоку-2» - щонайменше в перспективі 3-5 років - стає фактично нульовою.
Детальніше, чому «Північний потік—2» зазнає краху, читайте в статті Вадима Гламаздіна та Олександра Харченка “Американські санкції під українську ялинку”.