Член парламентської фракції «Слуги народу», голова бюджетного комітету Юрій Арістов відвідав київський ресторан «Адріатик» одночасно з одеським бізнесменом Олександром Бойком, пов'язаним із компанією «Автомагістраль - Південь», передає «Радіо Свобода».
Згадана компанія є найбільшим одержувачем бюджетних коштів на відновлення доріг в рамках державної програми «Велике будівництво». Депутата і бізнесмена увечері 8 квітня зафіксувала знімальна група проекту «Схеми», що готувала сюжет про порушення карантину можновладцями.
Журналісти зняли, як Арістов і Бойко разом спускаються з третього поверху ресторану і з різницею в кілька секунд виходять із закладу.
У коментарі «Схемам» Бойко заявив, що «Арістова не знає». Арістов, у свою чергу, запевнив журналістів, що «не уявляє, хто такий Бойко». «Схеми» неодноразово бачили голову бюджетного комітету в ресторані «Адріатик» під час локдауну.
Компанія Бойка «Дорожник-97» є найбільшим постачальником будівельних матеріалів і техніки для «Автомагістраль - Південь».
Обсяг тендерів на будівництво доріг, виграних компанією «Автомагістраль - Південь» з початку 2020 року, становить близько 37 млрд гривень. Згідно з підрахунками журналістів проекту «Наші гроші», ця компанія є найбільшим приватним підрядником «Великого будівництва» і отримує близько третини всього фінансування.
«Автомагістраль - Південь» оформлена на Валерія Короткова й Олега Наливанного, але, за даними «Наших грошей», контролює її Олександр Бойко. У березні він отримав дозвіл Антимонопольного комітету на концентрацію понад 50% в статутному капіталі компанії.
Автори матеріалу зазначають, що від бюджетного комітету залежить фактичний перерозподіл коштів платників податків. У протоколах засідання комітету зафіксовано, що Арістов неодноразово розглядав перерозподіл коштів «Укравтодору» на будівництво різних доріг. Іноді - незважаючи на незгоду Рахункової палати.
«Автомагістраль - Південь» є співзасновником Національної асоціації дорожників України, а Олександр Бойко - її віце-президентом. У розслідуванні Bihus.Info згадувалися факти закупівель цією компанією асфальтобетону для будівництва доріг за завищеними цінами.