Активісти руху "ЧЕСНО" виявили невідповідність видатків на рекламу, вказаних у декларації президента України Петра Порошенка, тим, які мали б бути насправді упродовж рекламної кампанії, що передувала першому туру виборів голови держави 31 березня.
Так, за 2018 рік гарант задекларував 122 мільйони гривень витрат на рекламу, однак за підрахунками активістів руху, лише на телереклама мала б коштувати 175 мільйонів гривень.
"У декларації не конкретизовано, за яку саме рекламу Порошенко платив - за телерекламу, зовнішню чи рекламу в соцмережах", - йдеться у повідомленні.
Рекламна кампанія Петра Порошенка на телебаченні активізувалася навесні минулого року. У ній здобутками Порошенка називалися зовнішньополітичні успіхи та реформи, що відбулися в країні останніми роками.
"Наприкінці березня транслювали ролики про зміни в освіті, культурі й армії. У них не згадували про Порошенка, але гасла про зміцнення армії та сприяння утвердженню української мови згодом стали частиною його президентської кампанії", - додається у ньому.
У серпні на телебаченні з'явилося гасло "Армія! Мова! Віра", яке впроваджувалося через рейтингові й лояльні до президента канали на кшталт "Прямого". Гасла "Армія! Мова! Віра!" також популяризували через соціальну рекламу та соцмережі.
При цьому частину зовнішньої реклами Порошенка в першій половині 2018 року, як з'ясував рух, розміщували місцеві органи влади, а отже, фінансували платники податків.
"На жаль, декларація Порошенка не дає змоги визначити, кому саме він платив за рекламу, скільки та за що. В Адміністрації Президента ще в серпні 2018 року пообіцяли, що Порошенко відобразить у своїй декларації витрати на рекламу. Рух "ЧЕСНО" 8 квітня надіслав до Адміністрації Президента запит із проханням конкретизувати ці видатки", - резюмується у повідомленні.
За даними "Комітету виборців України", 44 кандидати в президенти, яких згодом залишилось 39, офіційно витратили на рекламу під час передвиборчої кампанії понад 1,2 мільярди гривень.
Лідерами за кількістю витрат на рекламу є Петро Порошенко (251 млн грн), Юлія Тимошенко (118 млн), Олександр Вілкул (97 млн), Сергій Тарута (80 млн), Володимир Зеленський (64 млн), Олег Ляшко (59 млн), Анатолій Гриценко (52 млн), Юрій Бойко (39 млн), Олександр Шевченко (34 млн), Руслан Кошулинський (11 млн), Євгеній Мураєв (11 млн) і Андрій Садовий (10 млн).
Водночас керуючий партнер агенції цифрових комунікацій PlusOne Максим Саваневський наголошує на тому, що на рекламу у YouTube за три місяці кандидати в президенти могли витратити близько 3-6 млн доларів.
За його спостереженнями, Юлія Тимошенко витратилася на цю рекламу більше за інших кандидатів. У лідера "Батьківщини" найширше рекламне охоплення аудиторії з вересня по березень - 28%. За нею йде Андрій Садовий з показником охоплення 19%. Третє місце – реклама Петра Порошенка – 9%. На четвертому місці з показником 6% перебуває Руслан Кошулинський.
Як повідомлялося, 7 квітня Центральна виборча комісія оголосила офіційні результати першого туру виборів президента України та призначила другий тур виборів голови держави на 21 квітня.
Жоден з кандидатів не зміг отримати підтримку абсолютної більшості виборців. Шоумен Володимир Зеленський отримав 30,24% голосів (понад 5,7 млн виборців), чинний голова держави Петро Порошенко - 15,95% (понад 3 млн).
31 березня, відбувся перший тур виборів президента України. Для голосування на 199 територіальних округах в Україні і одному закордонному були відкриті майже 30 тисяч виборчих дільниць. Явка виборців склала 63,48%, у виборах взяли участь понад 18,5 мільйонів українців. На посаду голови держави претендували 39 кандидатів.
Докладніше про ставлення західних партнерів до виборів та кандидатів у президенти читайте в статті Тетяни Силіної "Аналіз кандидатів - версія Заходу" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".