Вибухи газопроводів Nord Stream і Nord Stream 2, побудованих для транспортування газу з Росії до Європи, призвели до витоку трьох із чотирьох труб. Але чому одну нитку газопроводу все ж залишили у цілісності? Про це у статті «Хто і навіщо придумав, що Україна підірвала «Північні потоки»?» пояснює президент Центру глобалістики «Стратегія ХХІ» Михайло Гончар.
«Чому залишилася не підірваною одна нитка з чотирьох існуючих на обох потоках? Це, по суті, одне з ключових запитань. Якщо там був закладений підривний заряд і він не спрацював, то його знайшли би відразу, і розслідування якби і не завершилося знаходженням «авторів», то принаймні було би повідомлення про «вибуховий пристрій невідомого походження, що не спрацював».Однак очевидно, що ніякого четвертого вибухового пристрою не було. Одну нитку свідомо залишили у функціональному стані», — зазначив Гончар.
Відповідаючи на питання, кому потрібна була така конфігурація — три труби підірвати, одну залишити, причому залишити одну нитку саме ПП-2, а не ПП-1, очільник Центру глобалістики «Стратегія ХХІ» пояснив, що вигідно це тому, хто залишав шанс німцям «одуматись» і хто збирався «рятувати» їх аномально холодною зимою 2022/2023, розповідаючи усьому світу, як мерзнутиме Європа.
«А у разі успішного «порятунку Європи» познущатися над німцями, що, мовляв, попри ваш обструкціонізм ПП-2, вас урятував саме він. А потім жестом «доброї волі» відремонтувати труби. Що обійдеться лише у якихось 500 мільйонів доларів, і Європа буде знову в теплі і з дешевим газом від «Газпрому». Отак читається замисел Кремля», — додав він.
Паралельним мотивом диверсії Михайло Гончар називає створення ситуації штучного форс-мажору для «Газпрому».
«Тобто коли він через обставини непереборної сили не у змозі виконати свої зобов’язання з постачання газу. Правдоподібні «відмазки» влітку минулого року про турбіни, що вийшли з ладу, неможливість їх відремонтувати через західні санкції, витікання масла тощо більше не справляли впливу на європейських клієнтів. І «Газпром» ризикував отримати мільярдні позови до арбітражів за зрив контрактів. Усю його аргументацію було відкинуто у Європі на офіційному рівні», — підкреслив експерт.
Варто пригадати, що саме на початку вересня 2022-го «Газпром» зупинив ПП-1 нібито для ремонтних робіт, а за три тижні й трапилися загадкові «форс-мажорні» вибухи на Балтиці. Ось у цьому проміжку й було підготовлено спеціальну підводну операцію.
Раніше повідомлялося, що танкер під грецьким прапором Minerva Julie з 6 по 12 вересня курсував акваторією приблизно в 200 квадратних морських миль над трубопроводами "Північний потік" і "Північний потік-2" і це може бути пов'язане з диверсією, що відбулася 26 вересня. Поплававши шість днів над газопроводами, Minerva Julie попрямував до Таллінна, а звідти до Санкт-Петербурга, де пришвартувався 18 вересня.